Haşhaşlı kek nasıl yapılır?

Kolay Haşhaşlı Kek

Kolay Haşhaşlı Kek en sevdiğimiz hafif ve leziz kek tarifleri arasındadır.Yemek blogumuzda bu pratik kek tarifini vermeden geçemezdik.

Haşhaşlı Kek nasıl yapılır?

Kolay Haşhaşlı Kek hem besleyici hem de son derece doyurucu bir kek tarifi olmasından dolayı acil gelen misafirlere yapmak için ya da okul dönüşü çocuğunuza güzel bir sürpriz yapmak için yapılabilir.Haşhaşlı kekin bir dilimi bile doymak için yeterli gelecektir.

Haşhaşlı Kek yapımı

Kolay Haşhaşlı Kek yapmak için evde bulunan malzemeler yeterli olacaktır.Özellikle sadece iki yumurtayla yapılan ekonomik bir kek tarifi olması hanımlar tarafından seviliyor.

Haşhaşlı Kek malzemeleri

İki adet yumurta

Bir su bardağı toz şeker

Bir su bardağı sıvı yağ

Bir su bardağı yoğurt

İki buçuk su bardağı elenmiş un

Bir paket kabartma tozu

Bir paket vanilya

Bir buçuk yemek kaşığı haşhaş

Kolay Haşhaşlı Kek yapılışı

1- Yumurta ve toz şekeri mikser ile iyice çırpalım.Karışım beyaz bir renk alıncaya şeker iyice eriyene kadar çırpın.

2- Yoğurt ve sıvı yağı da karışıma ekleyerek iyice çırpalım.

3- Un,kabartma tozu,vanilya,haşhaş gibi kuru malzemeleri de ekleyerek biraz daha çırpalım.Un bütün malzemeler ile iyice karışmalı.

4- Kalıbımızı tereyağıyla iyice yağlayalım ki kekimiz kalıba yapışmasın.Eğer her seferinde kekiniz kalıba yapışıyorsa borcamda da kekinizi yapabilirsiniz.

5- Kolay Haşhaşlı Kek harcımızı kek kalıbına boşaltalım ve düzgün bir şekilde kalıpta yayıldığına emin olalım.

6- Önceden 170 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 45-50 dakika kadar kekimizi pişirelim.

7- Kekimiz soğuyunca kalıptan çıkarabiliriz.

Kolay Haşhaşlı Kek kek tarifimizi denediyseniz yorumlarınızı bekliyoruz.Şu sıralar en çok sevilen tariflerimizden Kolay Aşure tarifimizi okumayı unutmayın.




16 Yorumlar

  1. Kolay haşhaşlı kek tarifini not aldım en kısa sürede yapacağım. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Kolay Haşhaşlı kek yapılışı tarifinizi evimiz mutfak işleri direktörüne ilettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili mutfak direktörünüz yapınca yorumlarınızı bekliyorum sevgiler.

      Sil
  3. Haşhaşlı kek hiç denemedim, notlarıma ekliyorum :)

    YanıtlaSil
  4. Lezzetli görünüyor 😊 teşekkürler tarif için 😊

    YanıtlaSil
  5. Haşhaşlı keki hiç denemedim ama haşhaşlı çöreği beğenirim. Bu da güzeldir. :)

    YanıtlaSil
  6. Haşhaşlı böreği seviyorum keki hiç denemedim ama teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. haşhaşlı kek bilmiyom ama kek delisiyim pikış bunu da mı yapsak napsak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir dene bizimkiler bayılıyor haşhaşlı keke.

      Sil
  8. Çok sık kek yapıyorum ama haşhaşlı hiç denemedim en kısa zamanda tarifini deneyeceğim. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil