ünlü markaların okunuşları

Ünlü markaların okunuşları zaman zaman hepimizi sıkıntıya sokan bir konu. Elimden geldiğince yazacağım fakat markanın ait olduğu ülkeye göre okunuş farklılıkları oluyor.

Marka İsimleri Nasıl Seçiliyor?

Bir marka adı seçmek, herhangi bir işletme için önemli bir karardır. İyi bir marka adı, bir şirketin kimliğini oluşturmaya ve müşterilerin zihninde olumlu bir imaj oluşturmaya yardımcı olabilir. Bir marka adı seçmek için bazı ipuçları:

  1. Unutulmaz hale getirin: Marka adı akılda kalıcı ve telaffuzu kolay olmalıdır. Ayırt edici olmalı ve pazardaki benzer isimlerden sıyrılmalıdır.

  2. Basit tutun: Bir marka adı basit ve hecelenmesi kolay olmalıdır. Bu, müşterilerin markayı çevrimiçi bulmasını kolaylaştıracak ve marka adını başkalarıyla paylaşmalarını kolaylaştıracaktır.

  3. Şirketin kimliğini yansıtmalıdır: Marka adı, şirketin kimliğini ve değerlerini yansıtmalıdır. Şirketin misyonu ve mesajı ile tutarlı olmalıdır.

  4. Hedef kitleyi düşünün: Marka adı hedef kitleye hitap etmelidir. Şirketin sunduğu ürün veya hizmetlerle alakalı olmalı ve hedef kitlede yankı uyandırmalıdır.

  5. Kullanılabilirliği kontrol edin: Bir marka adını kesinleştirmeden önce, adın kullanıma uygun olup olmadığını ve başka bir şirket tarafından ticari marka olarak tescilli olmadığını kontrol etmek önemlidir.

  6. Test edin: Bir marka adına son şeklini vermeden önce, çekiciliği ve akılda kalıcılığı hakkında geri bildirim almak için potansiyel müşterilerden oluşan bir örneklemle test etmek iyi bir fikirdir.

  7. Geleceği düşünün: Bir marka adı seçerken büyüme ve genişleme potansiyelini göz önünde bulundurmak önemlidir. Ad, gelecekteki ürün veya hizmetleri barındıracak kadar çok yönlü olmalıdır.

Özetle, bir marka adı seçmek, çeşitli faktörlerin dikkatlice değerlendirilmesini gerektiren bir süreçtir. Marka ismi akılda kalıcı, sade, firma kimliğini yansıtan, hedef kitleye hitap eden ve kullanıma açık olmalıdır. Ek olarak, marka adını test etmek ve gelecekteki potansiyeli değerlendirmek önemlidir.


Ünlü Markaların Okunuşları Neden Farklıdır?

Ünlü markalar çeşitli nedenlerle farklı telaffuz edilebilir:

  • Dilsel farklılıklar: Daha önce de belirtildiği gibi, farklı dillerin farklı fonetik ve fonolojik kuralları vardır ve belirli sesler veya harf kombinasyonları bir dilde diğerine göre daha yaygın olabilir. Bu, bir dilde bir şekilde telaffuz edilen bir marka adının, o dili konuşanlar tarafından kolayca anlaşılması için başka bir dilde farklı bir şekilde telaffuz edilmesi gerekebileceği anlamına gelir.

  • Kültürel farklılıklar: Bazı durumlarda, kültürel farklılıkları yansıtmak için marka adları farklı ülkelerde farklı telaffuz edilebilir. Örneğin, bir dilde veya kültürde belirli bir anlama sahip olması amaçlanan bir marka adı, başka bir kültürde aynı anlama veya çağrışıma sahip olmayabilir. Bu durum bazen marka adının kültürel farklılıkları yansıtacak şekilde farklı telaffuz edilmesine yol açabilmektedir.

  • Pazarlama stratejileri: Bazı markalar, pazarlama stratejilerinin bir parçası olarak, farklı bölgelerde benzersiz ve öne çıkmak için marka adlarının farklı ülkelerde farklı telaffuz edilmesini seçebilirler. Bu, yerel izleyicilere hitap etmek, markayı rakiplerinden ayırmak veya daha akılda kalıcı veya ayırt edici bir marka kimliği yaratmak için yapılabilir.

  • Marka sahiplerinin tercihi: Bazı durumlarda marka sahipleri, dilin veya kültürün geleneklerinden bağımsız olarak marka adları için belirli bir telaffuz seçebilirler. Örneğin bir marka sahibi, markayı daha akılda kalıcı kılmak veya markayla belirgin bir çağrışım oluşturmak için farklı bir telaffuz seçebilir.

  • Markanın menşei: Markanın menşei, telaffuz edilme şeklini de etkileyebilir. Örneğin, yabancı bir ülkede yaratılan bir marka, başka bir ülkede tanıtıldığından farklı bir telaffuza sahip olabilir.

Her durumda, bir marka adının doğru telaffuz edildiğinden emin olmak ve kimsenin kafasını karıştırmamak için bir marka adının doğru telaffuzunu iki kez kontrol etmek her zaman iyidir.

İşte ünlü markaların okunuşları:


Nars- Nars
Bourjois- Burjuva
Yves Rocher- iv roşe
L'occitane- Loksitan
Yves Saint Laurent- İv san loran
Inglot- Inglo
Estee Lauder- Este Laudır
Kryolan- Kıroylan
Clinique- Klinik
Chanel- Şanel
Lancome- Lankom
Chloe- Kloiy
Deichmann- Daykman
Garnier- Garnie
Shiseido- Şiseido
Vichy- Vişi
Guerlain- Gerlan
Douglas- Daglıs
Mango- Mengo
Ray-ban- Reyben
Nike- Nayki
Avene- Aven
Bershka- Berşıka
Essence- Essıns
Google- Gugıl
Rimmel London- Rimmıl Landın
Sally Hansen- Sali Hensın
Wet n wild- Vet en vayld
Issey Miyake- Isse Miyaki
Burberry- Börbıri
Cacharel- Kaşarel
Chopard- Şopard
Giorgio Armani- Corcio Armani
La roche Posay- La ros poze
Pupa- Pupa
Sephora- Sfora
Moschino- Moskino

Markaların okunuşları

Evet ünlü markaların okunuşları hatırlayabildiğimiz kadarıyla böyle unuttuğumuz varsa tamamlarsanız seviniriz.

49 Yorumlar

  1. canım harika bir paylaşım olmuş , yves rochenin okunuşunu öğrenmek için ne uğraşmıştım zamandın da... bu arada essenceye ben essence diyorum ama :)))))

    YanıtlaSil
  2. Bence çok yararlı bir içerik olmuş. Tebrikler 👏🏻

    YanıtlaSil
  3. Harika oldu bu! Gerlan ve şiseido en zorlandıklarımdı...

    YanıtlaSil
  4. Kalemine sağlık canım çok fayfalı bir yazı olmuş 😍

    YanıtlaSil
  5. Cok ıyı oldu bu yazı, nasıl okunuyır nasıl soylenıyor bunlar dıye, arada karısıklık cıkıyorsu

    YanıtlaSil
  6. Ne garipler ama değil mi?Bazılarının okunuşlarını cidden bilmiyordum.

    YanıtlaSil
  7. ingilizcelerde sorun yok Fransız markalarını da fransızca bilen arkadaşlara sorup öğreniyorum :-))

    YanıtlaSil
  8. açık konuşayım bazen konuşurken şaşırdığım oluyor :)) faydalı bir paylaşım olmuş

    YanıtlaSil
  9. Zaman zaman ihtiyaç duyulabilen bilgi olmuş :-))

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Bak Deichmann ı yanlış biliyormuşum ben :) Teşekkürlerrr

    YanıtlaSil
  11. Emeğine sağlık :) süper olmuş :) yanlış söylediğim varmış yani benimde :)

    YanıtlaSil
  12. Bu seriyi çok mantıklı buldum bilmeyenler için oldukça faydalı .)

    YanıtlaSil
  13. Bazı markaları söylerken ben de zorlanıyorum kelebeğim çok faydalı bir yazı olmuş emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  14. Selam Kelebek etkisi, geçen yaz boyunca neredeyse cloé nin okunuşunu araştırmıştım. Gittiğim parfümeride heceleyerek söyleyince kimse anlamıyordu. Bir site var yazıyorsun kelimeyi nasıl okunuyor, hangi dil hepsini söylüyordu orası sağolsun bulmuştum. Kıluyi şeklinde yazabilirim bende :) Tabii yazılarını takip etmiyordum o zamanlar :)

    YanıtlaSil
  15. ya :D :D bunları böyle okuyunca bi gülme geliyo bana hep :d ama çok faydalı olduğunu düşünüyorum bu tarz açıklamaların .d bilmeyen öğrensin artık, abuk subuk telaffuzlardan bıktık ha :D eline sağlık!

    YanıtlaSil
  16. bi kaçını bilmiyormuşum, faydalı bir yazı yanlış telaffuz duymaya kulaklarım dayanamıyo bu konuda takıntılıyım :)

    YanıtlaSil
  17. Çok faydalı bir yazı olmuş canım :) bu konuda çok zorlanıyorum 🙈

    YanıtlaSil
  18. çoğunu yanlış okuyormuşum :)))

    YanıtlaSil
  19. Ay ben bir çoğunu yanlış okuyormuşum bu markaların eline sağlık kelebek :)

    YanıtlaSil
  20. heey kutlarım yaaa doğru demişin hep :) bi de duyurdum keşif şeysinii :)

    YanıtlaSil
  21. Ivsan diye okumuyorum hala Eyves diye okuyorum. Ahahaha :D Onlar Hacı Bekire ne diyor acaba?
    Haje Bakerr :D

    YanıtlaSil
  22. İngilizce olanlar hariç çoğunu aklımda bile tutamam ben.Bu ne yaaa...Biraz da onlar bizim markaları telaffuz etsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi Türkçe markaları onlar öğrenmeye çalışsın:))

      Sil
    2. Biliyor musun blog sayfana geldiğimde dönüp dolaşıp bu yazını buluyorum,markaların üstünden bir kere daha geçiyorum :)

      Sil
  23. Loksitan'ı merak ederdim hep :D

    YanıtlaSil
  24. bir çoğunu yanlış okuduğumu daha öncede itiraf etmişim :) hala da yanlış okumaya devam ediyorum:) kalemine sağlık

    YanıtlaSil