paranormal olaylar


Hepimizin yaşamında zaman zaman açıklanamayan garip olaylar olmuştur. Yaşadığım paranormal olaylardan örnekler vermek istiyorum.

Paranormal ne demek?

"Paranormal" terimi, bilinen bilimsel yasalarla açıklanmayan ve doğal nedenlerle açıklanamayan olay veya olguları ifade eder. Bu olaylar genellikle doğaüstü veya olağanüstü güçlerle ilişkilendirilir ve hayaletler, telepati, psişik yetenekler ve normal deneyim alanının dışındaki diğer fenomenleri içerebilir. Paranormal kavramı, genellikle doğaüstü olana veya dünya dışı güçlerin veya varlıkların varlığına olan inanca bağlıdır.

Paranormal fenomenlerin varlığını destekleyecek hiçbir bilimsel kanıt yoktur ve birçok insan bu olayları hurafe veya folklor olarak görür. Ancak bazı kişiler bu olayların gerçek olduğuna ve belirli koşullarda yaşanabileceğine veya gözlemlenebileceğine inanır. Paranormal fenomenlerin doğası hakkında birçok farklı teori var, ancak çoğu bilim insanı bu olayların gerçekte hiçbir temeli olmadığını düşünüyor.


Paranormal olaylar


Kimler paranormal olaylar yaşar?

Hemen herkes yaşayabilir, yaşadığım olaylardan birinden sonra bir psikologla konuştum ve verdiği cevap beynin yoğun stres altında olduğu zamanlarda halüsinasyonlar görülmesinin normal olduğu biçiminde olmuştu. Bu beni bir nebzede olsa rahatlattı.

Nasıl Şeyler Yaşanır?

Bazı insanların meydana geldiğine inandığı birçok farklı türde paranormal aktivite vardır. İddia edilen paranormal faaliyetlerin bazı örnekleri şunları içerir:

  1. Hayalet görme: Genellikle belirli bir yerde veya binada ölen kişilerin hayaletlerini veya ruhlarını görme raporları.

  2. Telepati: Fiziksel iletişim araçlarını kullanmadan düşünce veya duyguları başka bir kişiye iletme veya iletme yeteneği.

  3. Psikokinezi: Nesneleri zihinle hareket ettirme veya manipüle etme yeteneği.

  4. Önsezi: Gelecekteki olayları görme veya tahmin etme yeteneği.

  5. Havaya Kaldırma: Bir kişinin veya nesnenin görünürde herhangi bir destek veya açıklama olmadan havaya yükselme iddiası.

  6. Hayaletler: Bir kişinin veya varlığın hayaletini veya hayaletimsi görüntüsünü görme raporları.

  7. Poltergeistler: Hareket eden nesneler veya duyulan sesler gibi görünmeyen güçlerin neden olduğu iddia edilen rahatsızlıklar.

  8. Psişik yetenekler: Ölen bireylerin ruhlarını algılama veya onlarla iletişim kurma veya beş duyu dışındaki yollarla bilgi edinme iddiası olan yetenekler.

Bu fenomenlerin varlığını destekleyecek hiçbir bilimsel kanıt bulunmadığını ve ana akım bilim adamlarının çoğunun paranormal faaliyetlere ilişkin iddiaları asılsız veya batıl inanç olarak gördüklerini söylemeliyiz.

Yaşadığım Paranormal olaylar neler?

Yaşadığım paranormal olaylardan dördünü size örnek olarak anlatmak istiyorum. İlk anlatacağım paranormal olay korkutucu değil ama hala bu nasıl oldu diyebileceğim garip olaylardan biri. Keyifli okumalar.

Saatler boyu neredeydim?

Çocukluğumun bir kısmını çok sevdiğim İzmir'de geçirdim. Henüz ilkokul birinci sınıfa gidiyordum, evim okula yaklaşık 10 dakika uzaklıktaydı. Çoğu zaman mahalledeki arkadaşlarımla okula giderdim ama o gün nasıl olduysa annem beni evden uğurladığında tek başıma okul yoluna düşmüştüm.

Evden çıkıp bir iki dakika yürümeyle caddeye geldim karşıya geçtim. Bir iki dakika daha yürüyerek sol tarafa döndüm burada biraz uzunca bir cadde vardı ve caddenin bitiminde okulum mevcuttu.

Yürüdüm, yürüdüm, yürüdüm bir ara acaba geciktim mi diye telaşlandım ama o sırada bir öğrenci görünce gecikmediğimi anladım ve yürümeye devam ettim.

Okula nihayet vardığımda bahçede kimse yoktu ve telaşlandım işte geç kalmıştım; şimdi öğretmenim bana kızacaktı, ağlamaya başladım.

Hemen sınıfımın önüne gittim, kapıyı çaldım. Kapıyı açtığımda sınıf ders işliyordu, öğretmenim bana baktı. Ağlayarak çok üzgün olduğumu, geciktiğimi söyledim. Öğretmenimin verdiği cevap karşısında şok oldum. "Keşke artık gelmeseydin öğle tatiline çıkmaya on dakika var."

Bir an dondum kaldım, öğle tatiline dört saat dersten sonra çıkılıyor evlere gidip yemek yiyorduk. On dakikalık yolu teneffüslerle birlikte nasıl dört saatte gelmiştim. Anneme anlattığımda oda çok şaşırdı ve inanın hala o kayıp dört saat boyunca ne yaptığımı, nerede olduğumu bilmiyorum, bu olay paranormal olay sayılır mı bilemiyorum ama tek hatırladığım durmaksızın yürüdüğümdü...

Yaşadığım paranormal olay



Yatağıma biri oturdu!

Yıllar sonra yaşadığım paranormal olaylara yenisi eklendi ve oldukça korkutucu olaylardan biriydi.

Üniversite öğrencisiyken yurtta kalıyordum ve bilirsiniz yurtlarda bazı garip olaylar sık sık olur. Bu korkutucu olaylar öğrenciler tarafından abartılarak gece yarıları anlatılır. Öğrenci yurtları pek temiz mekanlar olmadığından paranormal olaylara meyilli mekanlar olduğu söylenilir. Ama ben bu anlatılan paranormal olaylara hiç inanmaz deli saçması olduğunu düşünürdüm.

Bir gece çok yorgun olduğum için erkenden yatmıştım. Ranzanın alt tarafında uyuyordum, yüzüm duvara dönüktü; zaten zor zar uyumuştum çünkü sekiz kızın muhabbeti zaman zaman uykumu bölmüştü. Gece bir anda uyanır gibi oldum yarı uyur yarı uyanık vaziyetteydim biri odaya girdi.

Ayakucumda fermuarını açtığını pantolonunu çıkardığını duydum, sesler son derece net geliyordu ama etraf sessiz ve karanlıktı bu saatte eşofmanını kim giymemiş diye meraklandım. O her kimse üstünü soyunduktan sonra pat diye ayak ucuma oturdu bir an soluğumun kesildiğini hissettim. Diğer yatakta yatan arkadaşıma seslendim usulca "Sevgi,Sevgi" ses gelmedi. O sırada ayak ucumda oturan yorganı çekiştirmeye başladı sanırım açıp yatağa girmek istiyordu. "Sevgiiii ışığı yak." diye çığlık attım. Sevgi bağırmama uyanmış hemen kalktı ışığı açtı. Yatakta hiç kimse yoktu.

Yatakta biri yatıyor!

Yaşadığım paranormal olaylardan birisi gene öğrenci yurdunda başıma geldi.

Bayram tatili için yurt boşalıyordu, benim ailem çok uzakta oturduğu için dört günlüğüne gelme dediler. Odada tek başıma kalacaktım birer birer arkadaşlar memleketlerine gitti son arkadaşta ertesi gün gidecekti.

Masanın etrafındaki sandalyelerde oturmuş konuşuyorduk. Sonra lavaboya gitmek için odadan çıktı o sırada üst ranzadan birinin duvara dönük yatmakta olduğunu fark ettim oysa odada kimse kalmamıştı. Yatan duvara dönük olarak yatarken bana doğru dönmeye başladı, bana baktığını görünce hemen kalkıp dışarı çıktım arkadaşımı çağırdım içeri girdiğimizde odada hiç kimse yoktu. Ben ertesi günü hemen bilet alıp memleketime gittim o odada tek asla kalamazdım.

Kızım makinenin arkasına saklandı!

Yaşadığım paranormal olaylardan sonuncusu yıllar sonra kızım yaklaşık üç yaşındayken oldu.

Kızım o yaşlarda bizimle birlikte yatıyordu babasıyla erkenden yatmışlardı. Bende biraz ütü yaptım ve çamaşır makinesinde yıkanmış çamaşırları asmak için banyoya doğru gittim. O sırada kızımın oturma odasından çıkarak zıplayarak banyoya girdiğini gördüm.

"Hey sen daha uyumadın mı?" dedim banyonun kapısından bakarken kızım çamaşır makinesinin yan tarafına girmiş bana bakıyordu ve gülümsüyordu sonra eğilip makinenin yan tarafına saklandı.

Ara sıra oynadığımız saklambaç oyunu olduğunu düşündüm bak buldum seni deyip makinenin yanına gittim kızım orada yoktu. Birden kötü hissettim.

Hemen yatak odasına gittim kızım babasının yanında uyuyordu.

Paranormal olaylara düşkünseniz Vampir nasıl olunur? makalemizi ismin üzerine tıklayarak okuyabilirsiniz.

Yaşadığım paranormal olaylar bu şekildeydi, sizin başınızdan geçen korkutucu olaylar, garip olaylar neler?



26 Yorumlar

  1. Ben de astral seyahat yasadim yillar once kisa bir an da olsa😊 yasadiklarin inanilma z kuzum ve urkutucu. 6.hissin cok kuvvetli olmali

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bir kaç kere astral seyahat yaptım ki:))

      Sil
  2. psikolog olduğum için özellikle madde bağımlısı hastalardan sık duyduğum halisünasyonlu şeyler parnormal activity diye bir filim vardı hey gidi ne izlerdik ya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paranormal aktivite gerçekten müthis bir filmdi.Ama sadece madde bağımlılarından mı duyuyorsun ben yorumları okurken şaşırdım her insan böyle garip olaylarla hayatında bir kaç defa karşılaşır diye düşünüyordum.

      Sil
  3. Okurken tüylerim diken diken oldu. Demek ki medyumluk var sende 🙄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok ya öyle bir şey yok sen hiç yaşamadınmı korkutucu olaylar.

      Sil
  4. Ne kadar ilginç🤔. Biraz tırstım ben de

    YanıtlaSil
  5. Çok yorgun, çok stresli olduğum bazı zamanlarda geçmişte birkaç kez yaşamışlığım var. Ama gerçekten korkutucu oluyor.

    YanıtlaSil
  6. ilginç bir durum stres insana herşeyi yaşattırıyor maalesef....
    ama okurken paranormal activity filmi geldi aklıma ilkini izleyip ikincisini izleyemedim bile

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben her ikisinide izlemiştim harika bir korku filmi paranormal activity.

      Sil
  7. Bazı korkularımız evet bu noktaya gelebiliyor

    YanıtlaSil
  8. Çok ürkütücü. Hiç yaşamadım çok şükür yaşamak da istemem. Kafayı yerim sonra. İnşallah bir daha yaşamayın.

    YanıtlaSil
  9. İLGİNÇ OLAYLAR YAŞAMIŞSINIZ. OKURKEN İÇİM BİR HOŞ OLDU. İNŞALLAH BEN BÖYLE OLAYLAR YAŞAMAM.

    YanıtlaSil
  10. Ne ilginç olaylarmış bunlar böyle. Ben hiç yaşadım böyle şeyler. Yaşasaydım ilginç bulur, korkmazdım. Ve mantıklı bir açıklama aramaya çalışırdım. Bu tür filmleri izlemeye de bayılırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korkmam deme korkuyor insan tuhaf olaylar olunca.

      Sil
  11. Yaşanan bu olayların yoğun stres ile falan alakası yok. Neyle alakası var diye sorarsanız da tabi ki bilmiyorum lakin duygu yoğunluğu ile alakalı olduğunu düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  12. ilginç paranormal olaylarmış..bizimde başımızdan çok geçmişliğimiz vadıı..bunların en belli başlı kaynağı "insanın çok fazla stresli olmasıdır" diyebiliriz..stres/duygu yoğunluğu,etrafa negatif iyonlar yaydırır,bu etraftaki görünmez varlıklarada sinyal gönderme görevinide görebiliyo çoğu zaman..böe şeyler bizimmde başımıza çok gemişti,bilidnik fatiha,ihlas,felak,nas surelerini sık sık okumak, bir nevi osun stresi ve beraberinde gelee sorunlarıda azaltabilii..bizde bu konuda bi yazı yazmıstık ama blogu kadırmıştık,o yazıyı ise baska yere tasımıstık..ama simdi insanlaa böle seyleden çok kokuyolar,o yüzden bunn linkini blogda vemiyom mesela..neyse çok konustum,bence çok etkili paramonal olaylmış bizce..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet senin yazını hatırlar gibi oldum ama ben herkesin başından geçiyor sanıyordum hiç yaşamayan insanlar olduğunu görünce şok oldum.

      Sil