Cadılar Bayramı nedir

Halloween nedir?

Son yıllarda ülkemizde de adını sık sık duymaya başladığımız Halloween Cadılar Bayramı hakkında merak ettikleriniz mutlaka vardır.Özellikle sosyal medyada Cadılar Bayramı makyajları,kostümleri,partilerini görünce insan nereden bu ilginç bayramın ortaya çıktığını merak ediyor.Ben ilk duyduğumda geçmişte Batılı milletlerin cadı avına çıktıkları ve yakaladıkları cadıları yaktıklarını filmlerden görüyordum,Halloween bayramının o zamanlardan kaldığını düşünürdüm hep.

Halloween ne zaman kutlanır,nedir?

Cadılar bayramı her yıl 31 Ekimde dünya çapında kutlanan bir bayramdır.Bu yılda 31 Ekim 2019 Perşembe günü Halloween Cadılar Bayramı kutlanacak.Halloweenda insanlar farklı korkunç,ürkütücü kostümler giyerek havanın kararmasıyla birlikte sokaklara çıkar çeşitli etkinlikler ile kutlarlar.

Cadılar bayramı niçin kutlanır?

Ne zaman başladığı bilinmeyen asıl adı Samhain olan Cadılar bayramı her zaman 31 Ekimde kutlanmıştır.Bu tarih hasat mevsiminin bitmesine denk gelir.Hasat  mevsiminin bitiminde hasatlarından memnun olanlar kadar olmayan çiftçilerde olurmuş.31 Ekim tarihinde başka bir inanışa göre ölmüş olmalarına rağmen ruhları rahatsız olanlar,cinayete kurban gitmiş,dünyada yarım kalmış işleri olan,günahkar olanların ruhları 31 Ekim'de dünyaya inerek insanları lanetliyormuş.Bu ruhları korkutup kaçırmayı başaramayan çiftçilerin ise hasatları umdukları kadar iyi olmuyormuş.Bu yüzden dünyaya gelen huzursuz ruhları korkutup kaçırmak için çeşitli ritüeller düzenleniyormuş.

İlk olarak Pagan festivali olarak Britanya da kutlanmaya başlayan Halloween daha sonraları Amerika tarafından kutlanmaya başlanarak,Hristiyanlığa mal edilerek Pagan kökleri unutulmuştur hatta tüm dünyada Halloween festivalinin Amerikalılara ait bir bayram olduğu sanılmaktadır.En büyük etkinlikler Amerika da gerçekleştirilmesine rağmen günümüzde tüm dünyada kutlanmaya başlandı.Hatta son yıllarda Türkiyede de büyük şehirlerde çeşitli partiler 31 Ekime denk getirilerek kutlamalar düzenleniyor.Mesela Ankara cadılar bayramı etkinlikleri gençler arasında oldukça popüler.

Cadılar Bayramında neler yapılır?

Eski dönemlerde insanlar korkunç kostümler giyerek,ateşlere ölü hayvan kemikleri atarak kötü kokularla ruhları korkutup kaçırmaya çalışırlardı.Günümüzde hala korkunç kostümler giymek Cadılar Bayramının sembolü aynı zamanda bal kabaklarını insan yüzü biçiminde oyarak evlerinin önlerine koyuyorlar.

Evlerde korku filmi partileri düzenleniyor ve korkutucu şekillerde dekorasyonlar yapılıyor.Cadılar Bayramında en popüler kostümler cadı,hayalet,vampir,zombi kostümleri farklı makyajlarla,maskelerle kostümler tamamlanıyor.

Cadılar Bayramı çocukların çok sevdiği bir festival kostümlerini giyerek kapı kapı dolaşıp "Trick or Treat" yani "Şaka mı,şeker mi?"diyerek kendileri için hazırlanmış kurabiye,şekerleri topluyorlar.

Baykuş,kara kedi,yarasa,örümcek kötü şans getirdiklerine inanılan hayvanlardan olduğu için Halloween sırasında evlerde en çok kullanılan dekorasyon malzemeleri bu hayvanların resimlerinden oluşuyor.

Ev dekorasyonlarında turuncu ve siyah kış ve ölümün renkleri olduğundan daha çok tercih edilir.

Hristiyanların bir kısmı Cadılar Bayramını şeytanın doğum günü olarak kabul ediyor ve kutlanmasına kesinlikle karşılar.

Halloween makyaj örnekleri

Halloween türkçe ismi Cadılar Bayramında yapılan korkunç makyajlardan örnekler göstermek gerekirse

Cadılar Bayramı makyaj örnekleri

Halloween makyaj örnekleri

Cadılar Bayramı makyaj örnekleri

Halloween nedir?



Halloween nedir?Cadılar Bayramı ne zaman,niçin kutlanır,cadılar bayramı makyajı nasıl olur?Bu konularda umarım aydınlatıcı bilgilere ulaşmışsınızdır.Akraba evliliğinin tehlikeleri makalemizi de okumayı unutmayın.















46 Yorumlar

  1. Üniversite de ilk kez bende duydum bayağı özel makyajlar ile kutlanıyordu 😊maskeler ilginç görünüyor teşekkür ederim paylaşım için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bizim için oldukça değişik bir bayram

      Sil
  2. Hep duyarım Cadılar Bayramını ama ayrıntılarını hiç bilmiyordum.Öğrenmiş olduk,güzel oldu :)

    YanıtlaSil
  3. Sizin makyajınızda Cadılar Bayramına uygun olmuş...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimden geldiğince bir cadılar bayramı makyajı yaptım işte sağolun:))

      Sil
  4. Şu yabancılara hayranım gerçekten bayramı bayram gibi yaşıyorlar.Biz ise dün cumhuriyet bayramı kutladık sözde 2000 öğrencili okulda toplamda 100 öğrenci ve veli bayrama katıldı.Bu 100 öğrencinin de yarısından çoğu suriyeli eöğrenciler idi.Onlarda normal okula gelir gibi gelmişler.Yani canım suriyeli çocuklar ile cumhuriyet bayramını kutladık....Ne acı....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bizim değerlerimiz her zaman diğer ülkelerce kıskanılırdı fakat son yıllarda dini ya da milli bayramlar gençler tarafından pek önemsenmemeye başlandı bu konuya bir çözüm bulmamız lazım.

      Sil
  5. hımm,demek ki huzursuz ruhları korkutup kaçırmak için düzenleniyomuş hallowen..pilmiyodum,öğrenmiş oldum thanks teşekkür..✔😊 bu arada diğer sayfalarına yaptığım yorumlar neden gözükmüyo,blogda bi sorun mu var?🤔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlar çok birikti yayınladıklarımıda cevaplamadım henüz bir kısmınıda yayınlıyamadım en kısa sürede yayınlıycam teşekkürler:))

      Sil
  6. Detaylari ogrenmis oldum 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin gibi ilginç bir yazı yazayım dedim örnek alıyorum seni ve yazılarını sevgiler:))

      Sil
  7. Eğlenceli bir etkinliğe benziyor ve makyajın harika olmuş.👹

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen yapsan kim bilir ne başarılı olurdu sonuçta sanatçısın

      Sil
  8. Biz cocuklarla parti yapacagiz evde bugun 😂

    YanıtlaSil
  9. Harika olmus makyajin 😊

    YanıtlaSil
  10. Eğlenceli bir rituel. Yılda bir günde olsa sınırsız eğlence, adrenalin :))

    YanıtlaSil
  11. Makyaj bence çok başarılı. Şu Amerikalılar yok mu her şeyi sahipleniyorlar. Ama Allah için sahiplendiklerini de dünyaya duyuruyorlar. Her konuda olduğu gibi çok etkililer. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Hiç araştırma gereği duymamıştım ama sayende hikayesini öğrendim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim canim cadilar bayrami merak edilen bir bayram

      Sil
  13. hepi haloviiiiin booooooo :) trick or treat :)

    YanıtlaSil
  14. açıkçası çok ilgimi çekmiyordu hatta kendi bayramlarımızda kılını kıpırdatmayanların harıl harıl bu bayramlara hazırlanmasını da gereksiz görüyordum ama sebebini sayende öğrenmiş oldum sağol Aşkımcım

    YanıtlaSil
  15. Hiç araştırmamıştım enteresan, bazılarının kutlamadığını hele hiç bilmiyordum. Makyajda güzel olmuş kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Keşke bizde de böyle değişik kostümlü bayramlar olsa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğlenmek için her fırsatı değerlendiriyor yabancılar:))

      Sil
  17. Sayende cadılar bayramının nereden çıktığını da öğrenmiş oldum. Seviyorum yazılarını...

    YanıtlaSil
  18. o maskeler filan komik geliyor bana

    YanıtlaSil
  19. bizim kızlar da geçenlerde kutladılar bir arakadaşlarının evinde toplanıp kızlara toplanmak için bir bahane daha işte...güzel bilgiler için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  20. ooo bu akşam müthiş yorum gecesiiii senin içiin hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet toplu yorum cevaplama başladııııııı

      Sil
  21. Halloween i çok eğlenceli buluyorum, evde çocuklarla parti yapıp eğleniyoruz 😅

    YanıtlaSil