Selamlar son zamanlarda kafama takılan ve beni sinirlendiren bir başka olayı sizinle paylaşmak istedim.Gene bloggerlar ve firmalar ile ilgili anlaşılan bizim aramızdaki sorunlar hiç bitmeyecek.

   Efendim birkaç hafta önce bir mail aldım oldukça eski anne,büyük annelerimizin hep kullandığı bir markadan.Bana ürün göndermek istiyorlarmış,kabul ettim.Bir kaç gün sonra ürünler geldi.

   Gençlik yıllarımdan beri kullandığım bir markaydı aslında gerek instagramda gerek blogda ürünleri hakkında yazılar yazmıştım.Pahalı ürünlerde değildi keşke hiç gelmesini kabul etmeseydim.

   Neyse fotoğraflarını önce instagram için çektim sonra blog için çekerken gelen kremin kapağını bir açtım ki ne göreyim koruma bandı oldukça açıktı,buruşuktu ve kremin yarısı kullanılmıştı.Bir anda ne olduğumu şaşırdım.

   Önce olabilir diye düşündüm yani insanlık hali yanlışlıkla orada birisinin kullandığı ürünü pakete koymuş olabilirlerdi.Hemen bir mail attım bana mail atan kıza ve durumu bildirdim.

   İki gün bekledim hiç bir cevap gelmedi.İkinci maili attım gene bir cevap gelmedi.Belki gitmemiştir diye üçüncü maili attım gene cevap gelmedi.

   Onlar cevap vermedikçe çok canım sıkıldı ve son olarak instagramdan dm atayım dedim olur ya belki maillerim gitmemiştir.

   Onlara ne kadar darıldığı mı kaç kere mail attığımı ama bir cevap vermediklerini hani insanlık hali bu durumun olabileceğini güzelce yazdım.Ve dm'yi gördüler ama cevap vermediler.

   Bir an hey dedim bunlar bizi ne sanıyor dilenci mi acaba?diye düşündüm.Kendileri mail atıp ürün yollamak istediklerini söylüyorlar ve bir kusura bakmayın yanlışlık olmuş diyemiyorlar.Eğer bu şekilde bir cevap atmış olsaydılar her blogger önemli değil tabii ki bir hata olmuş anlıyorum diye cevap verirdi sanırım.

   Ama cevap vermemek,önemsememek ne demek sanki işte yolladık kullanılmış falan bedava ya sesini kes kullan demek gibi bir şey oluyor sonuçta.O kadar sinirlendim ki takipten çıktım,mesajları,mailleri sildim ve çöpe attım yolladıkları ürünleri.Almak istersem üç beş lira zaten rahatlıkla alırdım.Ama artık alıp kullanacağımı sanmıyorum.

   Firmalar bizlere karşı tutumlarını değiştirseler iyi olacak kanımca ilk önce bize değer vermeleri gerekiyor.Biz de onların müşterileriyiz,müşteride biraz saygı ister.Aklıma gelen sorular binlerce...

 Ürün göndermesinler,neden gönderiyorlar?

Bir çıkarlarımı var?              Cevap:  Evet,adları duyulsun.

Ürün gönderiyorsan neden kullanılmış?

Neden son kullanma tarihi geçmiş?

Neden ayıplı?    Cevap şu mu:Ya elimizde kaldı da ne yapalım atalım mı?Yollayalım bir kaç bloggera reklamımız olsun.

Blogger firmalara göre ne?   Cevap şu mu:Bedava ürün bekleyen insanlar topluluğu.

Bloggerlar deneme tahtası mı?

Maillerine cevap almazsa kırılmaz mı?

Her ürünü kullanmak isteyen meraklı tüketiciler değil mi?

Çok büyük bir kitleye seslenmiyorlar mı?   Cevap:Evet onları takip eden insanlar çok fazla,ondan deneme ürünleri gönderiyoruz ki deneyip önersinler.

Senin halkla ilişkilerinde sadece bir insan mı çalışıyor canının istediğine cevap veriyor istemediğiyle ilgilenmiyor?  Cevap şu mu:Evet bir kişi çalışıyor daha ucuza geliyor da hatta instagram,twitter hesaplarımızı da o yönetiyor;bize hiç bir şikayet gelmedi daha.

Acaba şikayetler nasıl gelebilir?Nereye ulaşıp ta anlatabiliriz sorunumuzu her tarafla aynı kişi ilgileniyor size söylemiyor olabilir mi?

Sen hiç mi denetlemiyorsun ne olup bittiğini?

Sen ciddi bir kuruluş değil misin?

Müşteri senin için ne?

Ticari itibarın yok mu?

Senin cevap vermemenle karşıdakini incittiğini ve itibarını sarstığını düşünmüyor musun?

Bir müşteri gidince yanında bir çok müşteriyi götürdüğünü düşünmüyor musun?



O zaman biraz saygı be kardeşim...





31 Yorumlar

  1. Markayı tahmin ettim gerçekten ayıp etmişler biz deneme tahtası değiliz bedavacı hiç değiliz :(

    YanıtlaSil
  2. Hiç sorma canım çok güzel yazmışsın ayrıca duygularımıza tercüman oldun. Benimde buna benzer çemkireceğim bir yazımı yakında yayınlayacağım. SEvgiyle kal !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım artık bize yapmasınlar bunu bıktım gerçekten yazını merakla bekliyorum:))

      Sil
  3. Hiç yollamasın daha iyi değer verdiğini gösterecek şık bir şekilde yollamalı ürünlerini ki bizde onlara değer verelim

    YanıtlaSil
  4. Kesinlikle katılıyorum dilenci mi sanıyorlar.. Şu zamana kadar böye bir markayla çalışmadım umarım da çalışmam. Çok geçmiş olsun..

    YanıtlaSil
  5. bu yazın için tebrik ediyorum ve sonuna kadar katılıyorum , başıma henüz gelmedi, ama zaten artık ürün göndereyim reklam yaz diyenleri de kabul etmeyeceğim. Çok istiyorsa ücretini öder yazarım. Ayrıca her iki türlü de memnun kalmadıysam bunu da belirtirim diyorum bana ulaşanlara. Onlar da vazgeçiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya hemen vazgecerler bendede oldu ayni durum:))

      Sil
  6. Gerçekten çok haklısın kırılmakla. Keşke markanın adını da ifşa etseydin. Biz de bilelim müşterilerine değer vermeyen markaları. Ona göre davranalım. Kalemine sağlık. Çok güzel ifade etmişsin.

    YanıtlaSil
  7. Evet keşke markayı da söyleseydin bilelim biz de tavrımızı alalım..

    YanıtlaSil
  8. Firmaların bu tavrının nedeni mağlesef bloggerlardan kaynaklanıyor ah bu konuda konuşulacak çok şey var ama neyse üzüldüm başınıza böyle şey gelmesini .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloggerlar canlarini sıkıyor olabilir genede her sorunla ilgilenmeliler bence

      Sil
  9. Çok ayıp etmişler, halbuki günde kaç bin okuman olduğunu bilseler.. istesen adını bile verirdin gene onu bile yapmamışsın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazik ki bir gunde binlerce defa okunmuyorum ayda diyelim biz ona ama sade bir müşteri de olsa onemsemeleri lazım değil mi?

      Sil
  10. Can sıkıcı bir durum. Takılmamak insanı deli ediyor, özellikle böyle konularda...

    YanıtlaSil
  11. Yani okurken ben bile hırslandım, sinirlendim! Terbiyesizlik! Ne yazık ki dilencilik yapan bloggerlar da var; ama blogger olmanın temel amacı bu değil ve bir kaç kötü örnek yüzünden herhangi bir firma bunu böyle görüyorsa, tamamen iş bilmemesinden kaynaklanıyordur. İsim vermemekle iyi yapmışsın; çünkü o zaman kendilerinde her türlü dava açma hakkını görüyorlar. Keşke firmaları bu kadar koruyan kanunlar tüketicileri de korusa... sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Firmalar mutlaka kendini duzeltmeli küçük goruyorsa ürün yollamasinlar inşallah tüketiciyi koruyan kanunlar gelistirilir sevgiler:))

      Sil
  12. Bence de cok ayip etmisler, en azindan kisa bir aciklama yazabilirlerdi, üzüldüm cok gecmis olsun

    YanıtlaSil
  13. Sinirlenmemek elde değil. Büyük terbiyesizlik.

    YanıtlaSil
  14. Çok ayıp etmişler gerçekten.Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Okurken sinir oldum resmen, nasıl bir özgüvendir bu... Nasıl bu kadar umursamaz olabiliyor bir marka? Kendilerinni tanıtman için seninle iletişime geçmişler, bu kadar kötü birdeneyim sağladıklarında alacakları geridönüşün, PR'ın da bir o kadar kötü olacağını akıl edememek nasıl bir akılsızlık? Daha önceden tarihi geçmiş ürünler gönderenlerle benzer bir durum yaşamıştım, gerçekten anlam veremiyorum insan kendi markasına nasıl bu kadar zarar vermeyi göze alabilir. Ne bekliyorlar allah aşkına?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Markalar ucuz eleman calistirmak icin stajyerleri kullaniyor muhtemelen bu deneyimsiz arkadas olayi kapatmaya calisti kendince ama cok ayip etti marka yoneticilerinin haberi yoktur tabii cunku onlar ulasilmaz markalarinin karalanmasinin bile farkinda degiller

      Sil
  16. Okurken gerçekten sinirlendim siz deneyimleyip bize sunuyorsunuz sonuçta ama bazılarıda var ki o dfirmaların kapılarında yatıyor resmen üç kuruşluk ürünü bedavaya getireyim diye çok net gördüm özellikle instagramda makyaj sayfası diye adlandırıp birsürü firmanın tabiri caiz yalakalığını yapıyor. Seni ise bilen biliyor sen sayılı bloggerlardan birisin firmanın kayıtsızlığa rağmen ismini deşifre etmemişsin burdan bile bakılınca kaliteni belli ediyorsun öpücükler sana😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsın sağol ne yazık ki bazen kırıyorlar insanı

      Sil