Ayşe Kulin

Ayşe Kulin Kimdir?

Ayşe Kulin, Türk yazar ve gazetecidir. 26 Ağustos 1941'de İstanbul'da doğdu. İstanbul Kız Lisesi'nden mezun olduktan sonra İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi'ne girdi. Ancak, fakülteyi bitiremeden gazeteciliğe başladı.

Kulin, Hürriyet, Milliyet, Sabah gibi Türkiye'nin önde gelen gazetelerinde yazarlık yaptı. Ayrıca televizyon programları hazırlayıp sundu. Gazetecilik kariyeri boyunca birçok ödül aldı.

1991 yılında ilk romanı "Adı Aylin"i yayımladı. Ardından "Selvi Boylum Al Yazmalım", "Nehirler Sessiz Akar", "Gece Sesleri" ve "Aşk" gibi birçok romanı kaleme aldı.

Kulin'in eserleri birçok dile çevrildi ve yurt dışında da büyük ilgi gördü. Ayrıca, birçok romanı televizyon dizisi ve sinema filmi olarak uyarlandı.

Ayşe Kulin, Türkiye'nin önde gelen yazarlarından biridir ve eserleri Türk edebiyatında önemli bir yer tutmaktadır.

 
Gizli Anların Yolcusu Everest yayınevi tarafından 2011 yılında basılmış ve 428 sayfalık bir Ayşe Kulin kitabı. Doğrusunu isterseniz bu Ayşe Kulin'in okuduğum ilk kitabı içinde bir aşk hikayesi olduğunu duyduğum için basit bir kitap diye düşünmüştüm gene yanıldım. Kitabı bitirene kadar elimden bırakamadım. Çünkü  çok akıcı bir dilde yazılmış kurgu,olay örgüsü nefis ayrıca Gizli Anların Yolcusu Tekin Gönenç şiirleriyle zenginleştirilmiş.

Gizli Anların Yolcusu Yorumu

Ayse Kulin Gizli Anların Yolcusunda başarılı bir performans yakalamış. Karakterler ete kana bürünmüş mesela kitabın bir yerinde bir şarkıcıdan bahsediyor isim vermiyor ama siz onun Ajda Pekkan olduğunu çok rahat anlıyorsunuz. İnsanların son derece düzgün bir yaşamı varken birden her şeyin karışması kainatın bize oyunları çok güzel anlatılmış. Hele bir çoğumuza son derece uzak ve farklı gelen bir dünyaya kapı aralayınca meraktan bırakamıyorsunuz elinizden ve karanlık o kadar güzel anlatılmış ki sizde bir ara içine çekildiğinizi nasıl kurtulacağınızı bilemediğinizi hissediyorsunuz.

Ayşe Kulin kitabı Gizli Anların Yolcusu

Aynı zamanda Gizli Anların Yolcusu kitabında  insanlar içinde bulundukları çaresizlikten çıkmak için neler yapıyorlar en çok bu kısımda güldüm roman karakteri İlhami sevgilisiyle bir Çin seyahati ayarlamaya çalışıyor ama ne hazırlık kitabın en çok bu kısmını sevdim planlar, programlar,karısına ve kızına bir başka seyahat, ortağına bir başka seyahat herkese otel rezervasyonları, uçak biletleri görülecek yerleri ayarlıyor, kızı için yurt dışı okulları hakkında bilgi toparlıyor, Çin'e gidebilmek için kendini zorla bir fuara davet ettiriyor, vizeler, pasaport, tonla para ve üstelik iş yerindeki herkese izin vererek iş yerini tatile sokuyor ki küçük kaçamağı anlaşılmasın. Parasal sorunu olmayan ama geçirdiği travma sonunda kendi iç dünyasında yolculuğa çıkan ve kendini arayan ve bulduğunu düşündüğü vakitte kimseyi üzmemek için herkesin gönlünü yapmaya çalışan bir adamın ilginç, heyecanlı, tutkulu, yer yer komik hikayesi.Kitabın adının ilk harflerine dikkat ederseniz Gizli Anların Yolcusu GAY anlamı çıkıyor bu da ilginç farklı bir ayrıntı.Aşk ama kime göre ve nasıl sonsuz, saplantılı, masum, ilk bu kitapta hepsi var. Ben çok sevdim. Kitap aslında bir üçleme BORA'NIN KİTABI ve DÖNÜŞ adlı devam eserler var. Ben Bora'nın Kitabını da okudum ama ilk kitaptaki büyüyü ve lezzeti ne yazık ki yakalayamadım bu yüzden Dönüşü okumayı düşünmüyorum. Her zaman ilkler daha güzel oluyor.


Bora'nın Kitabı Bedri'nin Bora'ya dönüş aşamalarını anlatıyor. Çok daha ince bir kitap yalnız ben bu kitabı diğerinden hemen sonra okudum ve diğer kitaptaki gelişen olaylar bana eksik yada yanlış hatırlanmış gibi geldi. Ama Gizli Anıların Yolcusundaki , büyü gerçekten benim belleğimde uzun süre kalacak. Bravo Ayşe Kulin güzel bir heyecan yakalamışsın... Türk yazarların kitaplarını okumayı seviyorsanız Zülfü Livaneli Engereğin Gözü Kitap Yorumu nu okumayı ihmal etmeyin.

38 Yorumlar

  1. ikisinide okudum ve yorumlarım seninkinden farksız cok beğenMiştim bende. Senden önce ben kitabına da bakmanı tavsiye ederim yazarı Jojo moyes hayırlı ramazanlar :)

    YanıtlaSil
  2. Gizli anların yolcusunu çok merak ettim, alınacaklar listeme eklendi :')
    Sevgiyle..

    YanıtlaSil
  3. Ayse Kulini cok severim. Kitabi not aldim 😊

    YanıtlaSil
  4. en kısa sürede alıp okumalıyım

    YanıtlaSil
  5. okumuştum serinin tamamını bitirdim harikadır..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gizli anlarin yolcusu yorumunda belirttigim gibi harika bir coskuya sahip.

      Sil
  6. İlk kitap tutunca yazar ikinci kitabı zorlama yazıyor bazen. O durumda ilk kitaptaki tat olmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen çok haklısınız yazdığı kitap beni çok etkileyince her detayı dikkatlice okudum ikinci kitaptaki hatalar beni üzdü.

      Sil
  7. Ayşe Kulin sevdiğim yazarlardan ancak bu kitabı henüz okuyamadım. Sevdalinka kitabını ağlayarak okumuştum, adı Aylin ilk okuduğum ve çok sevdiğim kitaplarındandı ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gizli anlarin yolcusu beni en cok etkileyen Ayse Kulin kitaplarindan biri

      Sil
  8. kulin ve tan okumuyom. gasteci yazarları okumuyom :) livaneliyi de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zülfü Livanelinin Engereğin gözü beni benden aldı okumalısın.

      Sil
  9. YAŞAMA DAİR KİTAPLAR ÇOK GÜZEL OLUYOR, IŞIK TUTUYOR İNSANLARA ÇOK TEŞEKKÜRLER. TANITIMINIZ ÇOK GÜZEL OLMUŞ.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gizli Anların yolcusu aşkın kuralı olmadığını çok güzel anlatıyor.

      Sil
  10. Başarılarınızın devamını dilerim, yeni açtığım siteye ziyaretinizi bekliyorum. Görüşleriniz benim için önemli :)

    YanıtlaSil
  11. Ayşe Kulin'in kitaplarını çok severim. Bu serinin dışındaki kitapları da güzeldir. Keyifli okumalar :)

    YanıtlaSil
  12. Çok merak ettim sen böyle güzel güzel yazınca. Çokkkkk teşekkürler 😊🌷🤚

    YanıtlaSil
  13. Kimseyi üzmeyecekse kendi üzülecek konu güzele benziyor tavsiye için teşekkür ederiz saygılar

    YanıtlaSil
  14. elimden düşürmek istemediğim sürükleyici kitapları severim
    sizi izlemeye aldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşe Kulinin en etkileyici kitabı Gizli Anların yolcusu.

      Sil
  15. Ayşe Kulin çok sevdiği yazarlardan, epey küçükken okumuştum bu kitabını pekte hatırlayamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşe Kulin başarılı Türk yazarlardan Boranın Kitabı ilginizi çekecektir.

      Sil
  16. Ben ikisinide okumadım ama sizler sayesinde az az olsada okumaya başladım şimdi the screet diye yaşamın sırı yani bir kitap okuyorum tebrik edin beni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. The Secret kitabı en merak ettiğim kitaplardan ama Gizli Anların Yolcusu da oldukça sevdiğim bir eser.

      Sil
  17. Eşim okudu bir üçleme diye biliyorum Handan ve Bora'nın Kitabı da diğerleri, bir de Son var o da bu kitapları takip ediyormuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son adlı Ayşe Kulin kitabını okumadım canım rastlarsam bakayım.

      Sil
  18. kulin okumuyom hiç. nerdesin sen ayolcuuum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim tatildeyim bu ayin sonunda doncem cok ozledim blogumu yorumlari falan yayinliyamiyorum internet yok pc yok az kaldi opuyorum seni sevgiler.

      Sil
  19. Böyle kitap ve film dolu yazıları seviyorum ben :)
    Ben de beklerim bloguma, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gizli anların yolcusu sevdiğim bir kitap olduğu için severek yazdım geleceğim tabi.

      Sil