-->

adsense

8 Temmuz 2013 Pazartesi

GİZLİ ANLARIN YOLCUSU AYŞE KULİN


    Kitap Everest yayınevi tarafından 2011 yılında basılmış ve 428 sayfa.Doğrusunu isterseniz bu Ayşe Kulin'in okuduğum ilk kitabı içinde bir aşk hikayesi olduğunu duyduğum için basit bir kitap diye düşünmüştüm gene yanıldım..Kitabı bitirene kadar elimden bırakamadım.Çünkü  çok akıcı bir dilde yazılmış kurgu,olay örgüsü nefis ayrıca kitap Tekin Gönenç şiirleriyle zenginleştirilmiş.


    Karakterler ete kana bürünmüş mesela kitabın bir yerinde bir şarkıcıdan bahsediyor isim vermiyor ama siz onun Ajda Pekkan olduğunu çok rahat anlıyorsunuz.İnsanların son derece düzgün bir yaşamı varken birden herşeyin karışması kainatın bize oyunları çok güzel anlatılmış.Hele bir çoğumuza son derece uzak ve farklı gelen bir dünyaya kapı aralayınca meraktan bırakamıyorsunuz elinizden ve karanlık o kadar güzel anlatılmışki sizde bir ara içine çekildiğinizi nasıl kurtulacağınızı bilemediğinizi hissediyorsunuz.


   Aynı zamanda insanlar içinde bulundukları çaresizlikten çıkmak için neler yapıyorlar en çok bu kısımda güldüm roman karakteri İlhami sevgilisiyle bir Çin seyahati ayarlamaya çalışıyor ama ne hazırlık kitabın en çok bu kısmını sevdim planlar,programlar,karısına ve kızına bir başka seyahat,ortağına bir başka seyahat herkese otel rezervasyonları,uçak biletleri görülecek yerleri ayarlıyor,kızı için yurt dışı okulları hakkında bilgi toparlıyor,Çin'e gidebilmek için kendini zorla bir fuara davet ettiriyor,vizeler,pasaport,tonla para ve üstelik iş yerindeki herkese izin vererek işyerini tatile sokuyorki küçük kaçamağı anlaşılmasın..Parasal sorunu olmayan ama geçirdiği tramva sonunda kendi iç dünyasında yolculuğa çıkan ve kendini arayan ve bulduğunu düşündüğü vakitte kimseyi üzmemek için herkesin gönlünü yapmaya çalışan bir adamın ilginç,heyecanlı,tutkulu,yeryer komik hikayesi.Kitabın adının ilk harflerine dikkat ederseniz GAY anlamı çıkıyor bu da ilginç farklı bir ayrıntı.Aşk ama kime göre ve nasıl sonsuz,saplantılı,masum,ilk bu kitapta hepsi var.Ben çok sevdim.Kitap aslında bir üçleme BORA'NIN KİTABI ve DÖNÜŞ adlı devam eserler var.Ben Bora'nın Kitabını da okudum ama ilk kitaptaki büyüyü ve lezzeti ne yazıkki yakalayamadım bu yüzden Dönüşü okumayı düşünmüyorum.Her zaman ilkler daha güzel oluyor.
Bora'nın Kitabı Bedri'nin Bora'ya dönüş aşamalarını anlatıyor.Çok daha ince bir kitap yalnız ben bu kitabı diğerinden hemen sonra okudum ve diğer kitaptaki gelişen olaylar bana eksik yada yanlış hatırlanmış gibi geldi bana.Ama Gizli Anlardaki tad,büyü gerçekten benim belleğimde uzun süre kalacak.Bravo Ayşe Kulin güzel bir heyecan yakalamışsın...

4 yorum:

  1. ikisinide okudum ve yorumlarım seninkinden farksız cok beğenMiştim bende. Senden önce ben kitabına da bakmanı tavsiye ederim yazarı Jojo moyes hayırlı ramazanlar :)

    YanıtlaSil
  2. Gizli anların yolcusunu çok merak ettim, alınacaklar listeme eklendi :')
    Sevgiyle..

    YanıtlaSil


Sitede yer alan yorumlar ve içerik yazarın kişisel ve objektif görüşlerini yansıtmaktadır. Blogda bahsi geçen ürünlerin okuyucular tarafından kullanılması halinde oluşabilecek sorun yada memnuniyetsizlikten dolayı yazar hiçbir sorumluluk kabul etmemektedir.


Yazılarımın izinsiz ya da kaynak belirtilip link verilmeksizin kopyalanması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na göre suçtur. Aksine hareket eden blog ve siteler hakkında yasal işlem başlatılacaktır.