Berard metodu

Okul Başarısızlığına Çözüm, Berard Metodu

Bir anne çocuğunun okulda yaşıtlarıyla aynı düzeyde olmasını ister peki ya çocuk oda başarılı olmayı ailesini sevindirmeyi istemez mi? Okul başarısızlığına çözüm, Berard Metodu ile artık mümkün öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği, başarısızlığın verdiği moral çöküntüsü hepsini aşabilirsiniz umutsuz olmayın.

Öğrenme Güçlüğünün Sebepleri Nelerdir?

Bir çocuğun bilgileri işleme, anlama ve hatırlama yeteneğini etkileyebilecek öğrenme güçlüğünün birçok nedeni olabilir. Bazı yaygın nedenler şunları içerir:

  1. Nörolojik durumlar: Bazı çocuklar, öğrenme yeteneklerini etkileyebilecek DEHB, otizm, disleksi veya diskalkuli gibi durumlara sahip olabilir.

  2. Genetik faktörler: Bazı öğrenme güçlükleri kalıtsal olabilir ve genetik mutasyonlar veya kromozomal anormalliklerden kaynaklanabilir.

  3. Beyin hasarı: Bir yaralanma nedeniyle beyinde meydana gelen travma, öğrenme güçlüğüne neden olabilir.

  4. Çevresel faktörler: Hamilelik sırasında kurşuna, alkole veya ilaçlara maruz kalma veya yetersiz beslenme, çocuğun öğrenme yeteneğini etkileyebilir.

  5. Uyarı eksikliği: Öğrenme fırsatlarına sınırlı maruz kalan ortamlarda büyüyen çocuklar, öğrenmek için gerekli becerileri geliştirmekte zorluk çekebilirler.

  6. Yetersiz beslenme: Doğru beslenme eksikliği, çocuğun bilişsel gelişiminde sorunlara neden olabilir ve böylece öğrenme yeteneklerini etkileyebilir.

  7. Bilişsel veya Psikolojik bozukluklar: kaygı veya depresyon gibi durumlar, bir çocuğun odaklanma ve öğrenme yeteneğini etkileyebilir.

Bir çocuğun öğrenme güçlüklerinin bir dizi faktörden kaynaklanabileceğini ve bir çocuğun birden fazla öğrenme güçlüğü yaşamasının da mümkün olduğunu not etmek önemlidir. Spesifik nedeni belirlemek ve uygun bir tedavi planı geliştirmek için genellikle bir sağlık uzmanı tarafından yapılan bir değerlendirme gereklidir.

Berard nedir?

Berard metodu Kulak, Burun, Boğaz Doktoru Guy Berard tarafından geliştirilmiş işitsel bir algı eğitimidir amacı kişinin zihinsel algısını açmak, konsantrasyonunu güçlendirmektir.

İşitsel Entegrasyon Eğitimi (AIT) olarak da bilinen Berard Yöntemi, bazı bireylerin belirli sesleri işlemekte güçlük çektiği teorisine dayanan, işitsel işlemleme bozukluklarını (APD'ler) tedavi etmek için bir yöntemdir. Tedavi, belirli ses frekanslarını vurgulamak ve diğerlerini azaltmak için filtrelenmiş müzik dinlemeyi içerir. Müzik özel kulaklıklar aracılığıyla çalınır ve kişi 10 gün boyunca her gün belirli bir süre müzik dinler. Berard Metodu, bu sürecin beyni sesi daha etkili bir şekilde işlemesi için "yeniden eğiteceği" fikrine dayanmaktadır.

Berard Yöntemi, yöntemi ilk kez 1980'lerde kullanmaya başlayan Fransız kulak burun boğaz uzmanı (kulak burun boğaz doktoru) Dr. Guy Berard tarafından geliştirilmiştir. Yöntem tartışmalıdır ve bilim camiası tarafından geniş çapta kabul görmemektedir. AIT'nin APD'ler veya diğer durumlar için bir tedavi olarak etkinliğini destekleyen bilimsel kanıt eksikliği vardır. Bazı çalışmalar, işitsel işlemeyi iyileştirmede hiçbir etkisinin olmadığını göstermiştir ve diğerleri bunun plasebo etkisi olabileceğini bulmuştur.

Bir işitsel işlemleme bozukluğu için herhangi bir tedaviyi düşünmeden önce bir odyolog veya konuşma-dil patoloğu gibi kalifiye bir uzmana danışmak önemlidir. Bireyin özel ihtiyaçlarını değerlendirmeye ve uygun müdahaleleri önermeye yardımcı olabilirler.

Berard Metodu nasıl uygulanır?

Berard metodu sağ ve sol kulağın bağlantısını güçlendirmeyi hedef alır. Kulaklıkla çocuğa 20 gün boyunca bir kere  Mozart dinletilerek bir takım çalışmalar yapılarak Berard eğitimi verilir.

Berard Metodu ile ilgili editörün notu

Şimdi müzikle olabilecek bir şey mi yalandır değinizi duyuyor gibi oluyorum sakın yazıyı kapatmayın ve devam edin çünkü bende ilk duyduğumda anlamsız gelmişti üstelikte pahalı bir uygulamaydı. Berard uygulaması sonuçlarını gözlemleyince bütün fikirlerim değişti. Bir Berard uzmanı ile röportajım bir kaç gün içinde sayfalarımda yayınlanacak. Yaptığımız araştırmaları tamamen tarafsız bir biçimde sizlerle paylaşmak istedik.

Çocuğu Berard eğitimi almış annenin tarafsız yorumu

Dediğimiz gibi işin teknik detaylarına bir uzmanla yapmış olduğumuz röportajla gireceğiz. Bu makalemizde sadece Berard metodunu uygulamış ve sonuçlarını gözlemlemiş bir anneyle konuşacağız. Bu makaleyi hazırlamamızın nedeni sadece Berard merkezlerinin sayfasında yorumlar olmasıdır ve çoğu zaman bu yorumları internet kullanıcıları tarafsız bulmamaktadır. Bu makale kesinlikle tanıtım değildir, etrafımdaki gözlemlediğim değişimlerden ilham alınarak hazırlanmıştır. Berard mucizeler yaratmıyor fakat sorun gerçekten dikkat eksikliğiyse çözüm oluyor uyarmak isteriz.

Okul Başarısızlığına çözüm, Berard Metodu mu?

Okul başarısızlığına çözüm Berard mı gelin beraberce öğrenelim.

okul başarısızlığı

Berard ile yaşamımız değişti

Ayla hanım oğlu Arda için Berard eğitimi almış bize deneyimlerini aktarmasını rica ettik.

Ayla Hanım:

Öncelikle şunu belirtmek istiyorum bende bir eğitimciyim oğlum Arda beni okul yaşamında çok uğraştırdı. Okulu asla sevemedi, arkadaşlarıyla uyum sağlayamadı şu an 7. sınıf öğrencisi mücadele dolu bir eğitim yaşamımız oldu.

İlk olarak 1. sınıftayken öğretmeni bize telefon açtı ve Arda'nın okuma yazmada sınıfın oldukça gerisinde kaldığını belirtti. Dünya başımıza yıkılmıştı. Ben biraz çalıştırmaya çalıştım fakat eğitim sistemi tamamen değişmiş bizim zamanımızdaki gibi fişler falan yoktu ve işin içinden çıkamadık. Mecburen bir öğretmen tuttuk neyse ki bir ay içinde okumayı yazmayı söktü.

Her şey bundan sonra daha iyi olur diye düşünürken 2. sınıfta da şikayetler almaya başladık gene öğretmen tuttuk iyi kötü bitirdik o yılı da.

Ama diğer sınıflarda da şikayetler bitmedi ve Arda artık öğretmen istemediğini dile getirdi mecburen iş bana kalmıştı beraberce çalışmalarımız başladı.

Akşamları işten yorgun argın geliyor, ben yemek yaparken Ardanın ödevlerini yapmaya çalışıyorduk. Ödevler bir türlü bitmek bilmiyor o gün işledikleri konuları tekrar etmeye vakit kalmıyordu. Bazen bugün okulda ne öğrendiniz dediğimde hiç bir cevap veremiyordu. İnternetten müfredatı indirerek ne öğrendiklerini saptamaya çalışıyordum. Çocuğum okula gidiyor fakat tek kelime öğrenmeden geliyordu.

Okul Başarısızlığı

Yazılı sınavları olduğunda üç gün önceden bütün konuları tekrar ediyorduk bir sürü yazılı çözüyorduk. O an yapabiliyordu ara ara dalıyordu fakat ertesi gün sınavda kötü notlar alıyor her şeyi bir birine karıştırıyordu. Denemelerde sondan ikinci, üçüncü olmasına alışmıştık artık.

Benim hiç bir sosyal hayatım kalmamıştı gece birlere kadar ödevlerini bitirmeye çalışıyor, konuları kavratmaya çalışıyordum. Arda içinde durumlar kötüydü devamlı ağlıyor, arkadaşlarıyla geçinemiyor, kendine vakit ayıramadığından yakınıyordu. Yapacak bir şey yoktu diğer çocuklar bir kere çalışırken Arda beş kere çalışmalıydı.

Hayat bütün ailemiz için zindana dönmüştü. Okul başarısızlığı, öğrenme güçlüğü yaşayan aileler beni çok iyi anlar. Eşimin yanına oturup bir bardak çay içemiyorduk beraber ve zamanla sinirlerim laçkalaşmıştı.

Okul başarısızlığına çözüm Berard ile tanışmam

Bu şekilde başarısızlıklarla dolu yıllar geçirerek 6. sınıfı bitirdik. Artık hayattan umudum kalmamıştı ve inanın ölmek istiyordum. Arda zeki bir çocuktu bunu konuşmalarından hayatı sorgulamasından anlıyordum ama yeni bir şeyler öğrenmemek için direniyordu. Mesela öğretmeni Fatiha suresini ezberlemelerini istemiş kesinlikle yapamadık.

Gene böyle buhranlı bir vaktimde Ardayı uyutup yatağıma yattım ve internette Okul başarısızlığına çözüm hakkında makaleler okurken Berard metodu karşıma çıktı. İlk başta hiç inandırıcı gelmedi, müzikle kulak eğitilir mi? Berard hakkında çok fazla yorum falanda bulamamıştım ama denemek istedim son bir çare olarak. Eşime söylediğimde deneyelim dedi pahalı bir metod Berard ama son olarak bunu da denemeye karar verdik.

Berard merkezini aradım

Tatile gidecektik okullarda kapanmıştı bir Berard merkezini aradım. Tatile gitmeden kursu alsın istedim. Merkezdeki bayan bana yaz tatilinin sonunu beklememi tavsiye etti. Arda iyice dinlensin hiç üzmeyin onu tatil bitiminde gelin çünkü biz on beş günde bir onu testlere almak mecburiyetindeyiz sıkı çalışacağız dedi.

Tatil bitiminde Berard eğitim merkezine gidiş

Güzel bir tatil geçirdik, Arda arkadaşlarıyla çok eğlendi. Tatil bitiminde merkeze gittik ve yetkilerle konuştuk. Önce bir test yapıldı ve Ardanın dikkat eksikliği olduğu saptandı ve kurslar başladı. 20 gün boyunca her gün yarım saat eğitimler bizim için zorlu oldu. Bana çocuğu zorlamamam gerektiği ödevlerini kendisine bırakmam söylendi. Kulağına su kaçmamalıymış ve kulaklıkla müzik dinlememeliymiş ayrıca internete, telefona da çok vakit ayırmamalıymış. Zaten Arda telefona falan düşkün bir çocuk değildi.

Berard metodu işe yaradı mı?

İlk günler çok bir değişim gözlemleyemedim. Yaklaşık 20 gün sonra kurslar bitti. 15 günde bir 6 ay boyunca Berard merkeze kontroller için gitmek zorundaydı Arda, bu şekilde günler geldi geçti. İlk olarak bir ay kadar sonra bir değişim fark ettim Arda ayakkabısını bağlayabiliyordu eskiden o kadar çok öğretmeye çalışmıştık ki bir türlü başarılı olamamıştık.

Sonraki değişimler arkadaşlarıyla oyun oynamaya başlamıştı, birbirlerini arıyor ve kavga etmiyorlardı artık ve ne yaptığını bilmiyorum ama ödevlerini de kendi yapıyordu ve ödevleri çok daha çabuk bitiyordu. İnanın bu kadar değişim bile beni sevindirmişti.

Korkulu rüyam Veli Toplantısı

Daha önce sınıf öğretmeniyle konuştuğumda gene bir zayıf notu için tartışmıştık okulu sevmediğini düşünüyordum ve başka okula almayı planlıyordum öğretmenin bana dediği sözü asla unutamayacağım "Ardayı başka okula alsanız da değişmeyecek o böyle bir çocuk."

Veli toplantısına gene umutsuz bir biçimde gittim fakat bu sefer beni sürprizler bekliyordu. İnanın şok oldum bütün öğretmenleri Arda'nın gelişiminden, çabasından oldukça memnundular. Ödevlerini eskisi gibi hatırlamamazlık yapmıyormuş, düzenli yapıyormuş, denemelerde ortalara gelmeye başlamış, arkadaşlarıyla arasını düzeltmiş ve daha mutlu bir çocuk olmuş. Yazması çok düzelmemiş, sınav kaygısı, heyecanı hala varmış ama öğretmenlerinden ilk kez güzel şeyler duymak bizi çok sevindirdi.

Geçen dönem ilk kez kendi çabasıyla takdir aldı Arda, bu dönem biraz gerilediğini düşünüyordum ama gene veli toplantısında geçen dönemden çok daha olumlu gelişmeler olduğunu söyledi öğretmenleri. Okul başarısızlığına çözüm Berard olmuştu. Matematiğimiz çok kötüydü en alt seviyelerden orta seviyeye çıkarmayı başardık dedi öğretmeni üstelik benim tek yardımım olmadan. Nasıl mutluyum anlatamam dikkat eksikliği, öğrenme güçlüğüyle savaşı Arda kazandı. Çok hırslı olduğunu ve çalışarak çok iyi yerlere gelebileceğini duymak beni çok mutlu etti.

Sevgili veliler çocuğunuza yapamıyor, kapasitesi yok gibi yaftalar yapıştırmadan önce uzmanlara danışın demek istiyorum. Çağın hastalığı dikkat eksikliği bunun en büyük nedeni de gelişen teknoloji belki sizin çocuğunuzda sınıfta öğretmenin sesini algılamada zorluk çekiyor olabilir. Saldırganca davranışları varsa olayları yanlış anlıyorsa bir olayı, espriyi hemen kavrayamıyorsa yani jeton geç düşüyorsa Berard metodu sizin için doğru seçim olabilir. Bir Berard merkezine giderek test yaptırın çocuklarımız değerlidir.

Uzmanlar Berard Metodu Hakkında Ne Diyor?

İşitsel işlemleme bozuklukları (APD'ler) ve diğer durumlar için bir tedavi olarak Berard Yönteminin (İşitsel Bütünleştirme Eğitimi veya AIT olarak da bilinir) etkinliği bir tartışma konusudur. AIT'nin etkinliğini destekleyen bilimsel kanıt eksikliği vardır. Bazı çalışmalar, işitsel işlemeyi iyileştirmede hiçbir etkisinin olmadığını göstermiştir ve diğerleri bunun plasebo etkisi olabileceğini bulmuştur.

Amerikan Odyoloji Akademisi (AAA), "şu anda AIT'nin işitme kaybı, kulak çınlaması veya hiperakuzisi olan kişiler için bir tedavi olarak kullanılmasını destekleyen hiçbir bilimsel kanıt bulunmadığını" ve Amerikan Konuşma-Dil-İşitme Derneği'nin (ASHA) ifade ettiğini belirtiyor. "AIT'nin etkinliği kanıtlanmamıştır."

AIT'nin APD'ler veya diğer durumlar için tek tedavi olarak görülmemesi gerektiğini belirtmek önemlidir ve herhangi bir tedaviyi düşünmeden önce her zaman bir odyolog veya konuşma dili patoloğu gibi kalifiye bir uzmana danışmanız önerilir. Bireyin özel ihtiyaçlarını değerlendirmeye ve uygun müdahaleleri önermeye yardımcı olabilirler. Bazı profesyoneller, öğrenme güçlüğüne yardımcı olmak için konuşma terapisi, bilişsel terapi ve eğitimsel müdahaleler ile eğitim düzenlemeleri gibi yöntemlerin bir kombinasyonunu önerebilir.


Okul başarısızlığına çözüm, Berard Metodu makalemizde tamamen tarafsız gerçek bir Berard eğitimi almış çocuğu olan Ayla hanım ile röportaj yaptık ayrıca uzman görüşlerine de yer verdik. Harika çocuk kitapları yazan İdil Öztürk Başara röportajı okumak isteyebilirsiniz.







35 Yorumlar

  1. Çok yararlı bir paylaşım olmuş yavrum.Aileler okumalı iş işten geçmeden. Zira çocukken alınan hiçbir yararlı eğitim sonuçsuz kalmaz. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet inşallah öğrenme güçlüğü çeken çocuklara sahip aileler okur.

      Sil
  2. Süper bir yazı ellerine emeğine sağlık.Bir de eğitim sistemi değişse süper olur

    YanıtlaSil
  3. Çok yararlı bir paylaşım blogunuzu takibe alıyorum sizi de sitemize bekler ve aramızda görmek bizi mutlu eder :) www.pixselle.com

    YanıtlaSil
  4. İlk defa duydum. Daha detaylı araştıracağım. Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim.Berard daha çok insan tarafından duyulmalı.

      Sil
  5. Berard metodunu pende bilmiyodum,çocuklara 20 gün boyunca bir kere Mozart dinleterek eğitim vermek geçekten çok ilginçmiş..boşuna dememişler "müzik her derde deva" diye..🙂 çok değerli bi yazi..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet müzik gençler için her açıdan önemli.

      Sil
  6. Bu metodu ilk kez duydum. KBB (kulak-burun-boğaz)bağlantılı olması ayrı ilgi çekici..

    YanıtlaSil
  7. Bu metodu ben de ilk kez duyuyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Berard eğitimleri doğru tespitlerle çocuğa çok yararlı oluyor.

      Sil
  8. Un blog estupendo! Te sigo! 🥀🥀🥀

    YanıtlaSil
  9. İlk defa duydum Berard yönetmini. İlginç bir paylaşım olmuş,teşekkürer...

    YanıtlaSil
  10. çok merak ettiğim bir metottu. Açıklama için teşekkürler

    YanıtlaSil
  11. İlk defa duyduğum bir metod.Daha çok yaygınlaşmalı sanki....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka araştırmanızı istiyorum hatta sizde yazı yazın sizin alanınız sonuçta.

      Sil
  12. Okul başarısı ve başarısızlığı benim de çok ilgili olduğum alanlardır. Ne yalan söyleyeyim Berard uygulamasını yeni duyuyorum. Başarılı olacağına da gönülden inanıyorum. Çünkü Mozart'ın parçalarının ders başarısına olumlu katkıları olduğunu çok önceden duymuştum. Bu bilgiyi öğrendiğim çok iyi oldu. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitimcisiniz sizde lütfen araştırın dediğim gibi reklam değil gözlerimle etkilerini gördüm bu yüzden yazmak istedim sevgiler.

      Sil
  13. aysunun blogunda, bak sol üstte onun isminin solunda bir ok işareti var, sola doğru, ona tıklıycan, yine solda alt alta üç çizgi gelecek, ordan profiline görcen, orda izleyiciler gadgetı. ayol o dizaynda bir dolu blog vaaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızzz sana ne diyo hemencecik gelip deseydi şikayet mi etti beni sana:))

      Sil
  14. hayıır yaaa ben hemencecik gördüm yorumunu da sana gelip sölediim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam canım şaka yaptım oldum üye sağol:))

      Sil
  15. Denenmiş bir metod sonuçta faydalı oluyorsa ne ala teşekkürler

    YanıtlaSil
  16. Berard metodunu duymuştum ancak bu kadar detaylı bilgi sahibi değildim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Berard ile ilgili çok daha detaylı bilgi yakında gelecek.

      Sil
  17. Cocuklarin okul durumu iyi ama bana faydasi olabilir konsantrasyon eksikligim icin 😊

    YanıtlaSil