Çatlak poğaça nasıl yapılır

Çatlak Poğaça

Çatlak poğaça çocuklarınızın ve misafirlerinizin çok seveceği kolay ve leziz bir poğaça tarifi.
Yemek tarifi defterlerinize kolay çatlak poğaça tarifini eklemeyi unutmayınız.

Çatlak poğaça nasıl yapılır?

Öncelikle çatlak poğaça malzemelerini hazırlayalım.

Çatlak Poğaça malzemeleri

2 adet yumurta

1 çay bardağı yoğurt

1 çay bardağı eritilmiş tereyağı

1 çay bardağı sıvı yağ

1 çay bardağı rendelenmiş beyaz peynir

1 paket kabartma tozu

1 çay kaşığı tuz

3 su bardağı un
basit çatlak poğaça tarifi

Çatlak Poğaça yapımı

1)Yumurtalardan birinin sarısını poğaçaların üstüne sürmek için ayırın.

2)Tereyağını eritip ılıklaşması için bir kenara bırakın.

3)Yoğurma kabına yumurta,yoğurt, eritilmiş tereyağı, sıvı yağ, tuz ve rendelenmiş beyaz peyniri koyup harmanlayın.

4)Un ve kabartma tozunu ekleyerek yoğurun.

5)Yoğurduğunuz hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak yuvarlayın ve yağlanmış fırın tepsisine dizin.

6)Üzerlerine yumurta sarısı sürerek önceden ısıtılmış fırında 180 derecede pişirin.

Kolay çatlak poğaça tarifimiz bu şekildeydi yemeklerinizin yanına alternatif bir pilav istiyorsanız Arpa Şehriye pilavı tarifimize göz atmayı unutmayın.

24 Yorumlar

  1. bişey sormak istiyorum. ben tamamen tarife sadık olmama rağmen yaptığım poğaçalar hep kurabiye gibi sert ve kıtır kıtır oluyor. kaç farklı tarif denediysem sonuç hep aynı. neden olabilir acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım aslında bu poğaçada kıtır kıtır oluyor eğer yaş mayayla yaparsan yumuşak olur ama hamur cıvık olacak aynı zamanda hem sıvı yağ hemde katı koymalısın içine ayrıca fırında çok bekletme bir başka yöntemde poğaçaların üzerine yumurta sarısıyla beraber sıvı yağ sürmektir aslında bu konuda uzman değilim sadece sevdiğim tarifleri yayınlıyorum ama umarım yardımcı olabilmişimdir sevgiler:))

      Sil
  2. ellerine sağlık...
    Ben de uzun zamandır yeni bir poğaça tarifi denemedim. Akşam yapsammı diye düşünüyorum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. blogumun 230.üyesi olarak hoşgeldiniz denerseniz afiyet olsun:))

      Sil
  3. Artık bnde takipçinizim:)) bu poğaçalar hep bana çocukluğumu hatırlatır çok severim o tadı ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  4. çok güzel görünüyolar:)ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. çok teşekkür ediyorum herkese:))

    YanıtlaSil
  6. heey, when they see us, film değil dizi yaa, daha yeni çekildi, 2019 :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy ama ben çok benzer bir film izlemiştim karıştırmışım:))

      Sil
  7. Çok güzel görünüyorlar, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. Bazı akşamlar pogaça yapıyorum ben de, bu kez senin tarifini deneyecegim canım :)

    YanıtlaSil
  9. Yanıtlar
    1. Çatlak Poğaça tarifini okuduğun için ben teşekkür ederim.

      Sil
  10. oleeey aklımda olsuuun saol tarif içüüün :)

    YanıtlaSil
  11. Çok severim ve yaparım:) eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  12. ay çok leziz görünüyor. Çatlak Poğaçayı hemen denemeliyim :) Ellerine sağlık canım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çatlak Poğaça için yorumlarını bekliyorum canım.

      Sil
  13. çok güzel görünüyor notlarıma ekledim :)

    YanıtlaSil