-->

adsense

13 Mart 2013 Çarşamba

MARKALARIN OKUNUŞLARI

Selam hakikaten son yıllarda ülkemizdeki yabancı marka pazarı hayli büyüdü.O kadar çok marka varki çoğunu tanımıyoruz bile.Ve  Markaların Okunuşları da bizim için tam bir muamma. Tabii dünya kadınlarının kullandığı her şeyi kullanmak bizim de hakkımız ve bundan son derece memnunuz kozmetik ürünlerinin vergisi çok yüksek olmasına rağmen bütün paramızı seve seve döküyoruz ama bazen sorunlarda çıkmıyor değil mesela gidiyor bir parfüm beğeniyorsunuz ama adını bir türlü telaffuz edemiyorsunuz satıcı kıza rezil oluyorsunuz mesela ilk zamanlar Yves Rocher'in okunuşunun nasıl olduğunu bilmiyor (yives roşer) diyordum sonra satıcı kız öğretti (iv roşe)sizin de başınıza gedimi hiç bilmiyorum ama bu yüzden markaların okunuşlarına ilgi duymaya başladım.Bu arada kozmetik firmalarının hangi ülkeye ait olduğunu bilmek gerekiyor yoksa ingilizler şöyle okur fransız lar böyle gibi bir sürü okunuşu çıkıyor. İşte benden bir kaç örnek unuttuklarımı veya yanlış yazdıklarım varsa siz tamamlarmısınız? 

Kahveleriyle ünlü Alman perakende zinciri Tchibo = Çibo                       

Euphoria: yuforya

Givenchy: jivenşi                           

 YSL : iv sent loren                    yves rocher

Chopard: şopard

Clinique: klinik

Mango:Mengo

Shiseido:Şiseydo

Louis Vuitton : Lu Viton

Accesorize : Aksesorayz

Lancome : Lankom

Kryolan : Kıroylan

İnglot : İnglo

Cacharel : Kaşarel

Nars : Nars

Avene:Aven

Vichy:Vişi

Dolce Gabanna:Dolçe en Gabbana

Hermes:Ermes

Burberry :Börbıri
a roche posay: la roş poze

 Sephora:sfora


Hugo Boss: Hügo Bos

Chanel: Şanel 


Markaların Okunuşları  değişik zor sizinde eklemek isteyecekleriniz var mı?


Resim google görsellerden alınmıştır.

15 yorum:

  1. çok ilginç bir konuyu ele almışsın, zevkle okudum :)

    YanıtlaSil
  2. Tatlım ne guzel bir paylaşım olmus, daha incede başka bir mecrada okumuştum, en kolayı Nars bence :))

    İki firma katkisida benden olsun, listende yoklar *_-

    Guerlain = Gerlen

    L'occitane = Loksitann

    Tabi bazı harflere vurgulu okuma tirivirisida var, o kısma hiç girmeyelim =))

    YanıtlaSil
  3. evet, konu çok güzel, katılıyorum.
    yalnız, birkaç hata var, bence, bilmiyorum şimdi düzeltmek ne kadar doğru olur ama ben bir deneyeyim.

    Fransızca bilgilerime güvenerek :) "en" Fransızcada "an" diye okunur, ve en son sessizler de okunmaz, v.s.

    Givenchy - Jivanşi,
    YSL - İv Sen Loran
    Hermes - Erme (son sessiz okunmuyor, baştaki H Fransızcada hiç duyulmaz)
    Chopard - İsviçre markası, orada Fransızca da konuşuluyor, marka Şopar diye okunur diye biliyorum, v.s.
    Ama tabi, mutlak doğru okunuş diye de bir şey yoktur, aksan diye bir şey var sonuçta :)

    benden biraz katkı olsun istedim, umarım alınmazsınız :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır canım bunlar benim sağdan soldan duyduklarım zaten kesin doğrumu bilemiyor insan zaten lütfen hataları düzeltin demiştim çok sağol

      Sil
  4. Bir çoğunu iyi kötü kotarıyorum da Shiseido ve Kryolan da takılıyorum ben. Bir de o Mango ya Mengo da neymiş :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla araştırmalarımda öyle okunurmuş diye buldum ama emin değilim tabii:))

      Sil
  5. Merhaba sevgili blog sahibi ; blogunu blog kesif etkinligi aracılıgıyla takip etmekteyim ve senide beklerim...
    arkadaslar kozmetik basta olmak uzere; kitap, muzik ve hayatıma dair deneme tadında guncelerimi paylastıgım
    blog sayfam: http://elissasufi.blogspot.com.tr/
    facebook sayfam : https://www.facebook.com/pages/Elissa-Sufi/951709228202794?fref=ts
    instagram profilim: https://instagram.com/elissasufi/
    hesaplarına hepinizi beklerim.
    ayrıca geldiğinizde kendi sayfalarınızı benimle yorum olarak paylasırsanız sizi kesfetme ve takip etme sansına sahip olurum.tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  6. İşte bana lazım olan bir paylaşım teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. merhabalar aşağıdaki blogumdan birçok markanın okunuşuna bakabilirsiniz
    http://www.nasilsoylenir.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  8. Bi arkadaşım inat ve ısrarla şepora demeye devam ediyor Sephoraya...
    Bu yazını göstereceğim :)

    YanıtlaSil


Sitede yer alan yorumlar ve içerik yazarın kişisel ve objektif görüşlerini yansıtmaktadır. Blogda bahsi geçen ürünlerin okuyucular tarafından kullanılması halinde oluşabilecek sorun yada memnuniyetsizlikten dolayı yazar hiçbir sorumluluk kabul etmemektedir.


Yazılarımın izinsiz ya da kaynak belirtilip link verilmeksizin kopyalanması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na göre suçtur. Aksine hareket eden blog ve siteler hakkında yasal işlem başlatılacaktır.