markaların okunuşları


Son yıllarda ülkemizdeki yabancı marka pazarı korkunç boyutlara ulaştı. O kadar çok marka var ki çoğunu tanımıyoruz bile. Markaların Okunuşları da çoğumuz için gerçekten karmaşık. Marka isimlerini doğru telaffuz etmek için bazen internete bakmaya ihtiyaç duyuyoruz. Marka adlarının doğru telaffuzu, müşterilerinin ve müşterilerinin ürün veya hizmetleri hakkında doğru konuşmasına olanak tanıdığı için işletmeler için önemli olabilir. Bazı marka adlarının, onları daha akılda kalıcı hale getirmenin veya pazardaki diğer adlardan sıyrılmanın bir yolu olarak kasıtlı olarak yanlış yazılmak veya farklı bir telaffuza sahip olmak üzere tasarlandığını belirtmek önemlidir.

Her durumda, bir marka adının doğru telaffuz edildiğinden emin olmak ve markanın sahibini veya müşterilerini gücendirmemek veya kafalarını karıştırmamak için bir marka adının doğru telaffuzunu iki kez kontrol etmek her zaman iyidir.

Marka isimlerinin doğru telaffuzu önemli

Dünya kadınlarının kullandığı her şeyi kullanmak bizim de hakkımız ve bundan son derece memnunuz kozmetik ürünlerinin vergisi çok yüksek olmasına rağmen bütün paramızı seve seve döküyoruz.  Bazen sorunlarda çıkmıyor değil mesela gidiyor bir parfüm beğeniyorsunuz ama adını bir türlü telaffuz edemiyorsunuz satıcı kıza rezil oluyorsunuz.  Mesela Yves Rocher'in okunuşunun nasıl olduğunu bilmiyor (yives roşer) diyebiliyorsunuz sonra satıcı kız size ukalaca bakarak (iv roşe) diye okunuyor dedi mi insan biraz kötü hissedebiliyor.

Her ülke aslında marka ismini farklı telaffuz ediyor

Dünyanın farklı bölgeleri arasında var olan dilsel ve kültürel farklılıklar nedeniyle her ülke marka adlarını farklı şekilde telaffuz eder.

  • Dilsel farklılıklar: Farklı dillerin farklı fonetik ve fonolojik kuralları vardır ve belirli sesler veya harf kombinasyonları bir dilde diğerine göre daha yaygın olabilir. Bu, bir dilde bir şekilde telaffuz edilen bir marka adının, o dili konuşanlar tarafından kolayca anlaşılması için başka bir dilde farklı bir şekilde telaffuz edilmesi gerekebileceği anlamına gelir.


  • Kültürel farklılıklar: Bazı durumlarda, kültürel farklılıkları yansıtmak için marka adları farklı ülkelerde farklı telaffuz edilebilir. Örneğin, bir dilde veya kültürde belirli bir anlama sahip olması amaçlanan bir marka adı, başka bir kültürde aynı anlama veya çağrışıma sahip olmayabilir. Bu durum bazen marka adının kültürel farklılıkları yansıtacak şekilde farklı telaffuz edilmesine yol açabilmektedir.


  • Pazarlama stratejileri: Bazı markalar, pazarlama stratejilerinin bir parçası olarak, farklı bölgelerde benzersiz ve öne çıkmak için marka adlarının farklı ülkelerde farklı telaffuz edilmesini seçebilirler.

Bazı durumlarda orijinal markanın belirli bir dilde yaratılmış olabileceğini ve bu nedenle telaffuzun bir dilden diğerine değişebileceğini de belirtmekte fayda var. Bazen orijinal marka adı yerel dile çevrilmiş olabilir ve telaffuz orijinalinden farklı olabilir.

Genel olarak, dünya çapında marka adlarının farklı telaffuzları, farklı bölgelerde bulunan dillerin ve kültürlerin çeşitliliğini ve ayrıca şirketlerin yerel kitlelere hitap etmek için kullandıkları pazarlama ve markalaşma stratejilerini yansıtır.


Bu arada kozmetik firmalarının hangi ülkeye ait olduğunu bilmek gerekiyor yoksa İngilizler şöyle okur Fransızlar böyle gibi bir sürü okunuşu çıkıyor. Sizler için bir kaç marka okunuşunu derledik eğer hatalar varsa yorumlarda düzeltirseniz oldukça faydalı bir makale olacaktır.

markaların doğru telaffuzu

Markaların okunuşları

Watsonslarda yeni satılmaya başlayan Polonya markası Ziaja okunuşu jaya

Fransız markası Le Petit Marseillais okunuşu Lö pöti Marseyye

Moschino okunuşu Moskino

L'occitane okunuşu Löksitan

Tchibo okunuşu Çibo

Euphoria okunuşu Yuforya

Givenchy okunuşu jivenşi

Ysl okunuşu iv sent loren

Chopard okunuşu şopard

Clinique okunuşu klinik

Mango okunuşu Mengo

Shiseido okunuşu Şiseydo

Louis Vuitton okunuşu Lui viton

Accesorize okunuşu aksesorayz

Lancome okunuşu Lankom

Kryolan okunuşu Kıroylan

Inglot okunuşu inglo

Cacharel okunuşu kaşarel

Nars okunuşu nars

Avene okunuşu aven

Vichy okunuşu vişi

Dolce Gabbana okunuşu dolçe en gabbana

Hermes okunuşu ermes

Burberry okunuşu börbıri

La roche posay okunuşu La roş poze

Sephora okunuşu Sfora

Hugo Boss okunuşu Hügo Bos

Chanel okunuşu şanel

Nike okunuşu nayki

Collezione okunuşu kolezyone

Ray-Ban okunuşu Rey ben

Garnier okunuşu garniye

Algida okunuşu  alcida

Markaların doğru telaffuzları, ünlü kozmetik markalarının okunuşu, bu marka nasıl okunuyor, markaların okunuş şekilleri, markaların okunuşu, markaların okunuşları




64 Yorumlar

  1. çok ilginç bir konuyu ele almışsın, zevkle okudum :)

    YanıtlaSil
  2. Tatlım ne guzel bir paylaşım olmus, daha incede başka bir mecrada okumuştum, en kolayı Nars bence :))

    İki firma katkisida benden olsun, listende yoklar *_-

    Guerlain = Gerlen

    L'occitane = Loksitann

    Tabi bazı harflere vurgulu okuma tirivirisida var, o kısma hiç girmeyelim =))

    YanıtlaSil
  3. evet, konu çok güzel, katılıyorum.
    yalnız, birkaç hata var, bence, bilmiyorum şimdi düzeltmek ne kadar doğru olur ama ben bir deneyeyim.

    Fransızca bilgilerime güvenerek :) "en" Fransızcada "an" diye okunur, ve en son sessizler de okunmaz, v.s.

    Givenchy - Jivanşi,
    YSL - İv Sen Loran
    Hermes - Erme (son sessiz okunmuyor, baştaki H Fransızcada hiç duyulmaz)
    Chopard - İsviçre markası, orada Fransızca da konuşuluyor, marka Şopar diye okunur diye biliyorum, v.s.
    Ama tabi, mutlak doğru okunuş diye de bir şey yoktur, aksan diye bir şey var sonuçta :)

    benden biraz katkı olsun istedim, umarım alınmazsınız :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır canım bunlar benim sağdan soldan duyduklarım zaten kesin doğrumu bilemiyor insan zaten lütfen hataları düzeltin demiştim çok sağol

      Sil
  4. Bir çoğunu iyi kötü kotarıyorum da Shiseido ve Kryolan da takılıyorum ben. Bir de o Mango ya Mengo da neymiş :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla araştırmalarımda öyle okunurmuş diye buldum ama emin değilim tabii:))

      Sil
  5. Merhaba sevgili blog sahibi ; blogunu blog kesif etkinligi aracılıgıyla takip etmekteyim ve senide beklerim...
    arkadaslar kozmetik basta olmak uzere; kitap, muzik ve hayatıma dair deneme tadında guncelerimi paylastıgım
    blog sayfam: http://elissasufi.blogspot.com.tr/
    facebook sayfam : https://www.facebook.com/pages/Elissa-Sufi/951709228202794?fref=ts
    instagram profilim: https://instagram.com/elissasufi/
    hesaplarına hepinizi beklerim.
    ayrıca geldiğinizde kendi sayfalarınızı benimle yorum olarak paylasırsanız sizi kesfetme ve takip etme sansına sahip olurum.tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  6. merhabalar aşağıdaki blogumdan birçok markanın okunuşuna bakabilirsiniz
    http://www.nasilsoylenir.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  7. Bi arkadaşım inat ve ısrarla şepora demeye devam ediyor Sephoraya...
    Bu yazını göstereceğim :)

    YanıtlaSil
  8. faydalı bir yazı oldu benim için :)

    YanıtlaSil
  9. Hepsini dogru okuyormusum da hala soyleyemedigim markalar var 😄

    YanıtlaSil
  10. Yves Rocher'i ben de öyle okuyordum hahah :))

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel bir yaZı olmuş bazılarını yanlış okuyormuşum 🙈

    YanıtlaSil
  12. alışverişe gidince yanlış telaffuz edip zor durumda kalmamızı önleyecek harika bir yazı olmuş, kalemine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  13. Ben hala Luis Vitton diyorum .:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bazen unutup yazıya dönüp bakıyorum:))

      Sil
  14. çok güzel bir paylaşım olmuş

    YanıtlaSil
  15. Yves Rocher'ı bilmiyordum öğrenmiş oldum :)

    YanıtlaSil
  16. Bu yazı güncelleme olayı güzel oldu. :)

    Ortamlarda "mengo" ve "nayki" diyeyim de havam olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sormayin hep eski yazilarimi duzenliyorum simdi💖

      Sil
  17. Harika olmuş...Coggunlukla yazim yanlisi yapiyormusum bir çok markada ..

    YanıtlaSil
  18. Paylaşım için teşekkür ederim 😊 keyifle okudum.Bloguma bende beklerim. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  19. Ben bu konuda o kadar kötüyüm ki anlatamam..:) Ambalaj tanımaya önem veriyorum ben de.. Kendinden emin gibi tak diye onu isteyiveriyorum.. Tabi reyonlar buna uygunsa. Değilse yandım.::)

    YanıtlaSil
  20. Nayki alcida Şok oldum yahuu :DD banane Nayk algida demeye devam ediciğim ben :DD

    YanıtlaSil
  21. bilmiyodum öğrenmiş olduk efenim,teşekkür ederim..🙂eski yazıları yeniden yayınlamanız ne güzel..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski yazilarimi guncelliyorum evet cok acemiceymis hepsi utaniyorum gordukce

      Sil
  22. Faydalı bir yazı olmuş özellikle algida'nın alcida olarak okunduğuna ve yıllardır yanlış söylediği mi bunun kimsenin farkında olmadığını öğrenince şaşırdım doğrusu :D bende bloğuma bekliyorum sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. Çok faydalı bir yazı yanlış telaffuz lardan korkarım ben de

    YanıtlaSil
  24. Benim de yanlış söylediğim bazı markalar varmış. Yazınızı okurken fark ettim. Sayenizde öğrenmiş oldum bu okunuşları. Çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  25. Güzel liste Esracım.. devamı gelmeli ..

    YanıtlaSil
  26. Çoğunu reklamlarda falan duyup doğrusunu öğreniyoruz o yüzden bu şekilde yazılması avantaj oldu teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  27. valla öğrendiğimiz iyi oldu sonuçta bu markalar illaki bir gün bir yerde karşımıza çıkıyorlar...sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  28. Bu okunuşları akılda tutmak zor olacak kanımca özellikle nayki demesi :) Teşekkürler değerli paylaşımın için.

    YanıtlaSil
  29. Hiç bilmiyorum marka :) Öyle olunca da söyleme sorunu olmuyor :) Musmutlu yıllar dilerim :)

    YanıtlaSil
  30. Aaaa bazı markalar şaşırttı beni :)

    YanıtlaSil
  31. Aslında yanlış teleffuz ettiğim şeyler varmış 🙈teşekkür ediyorum doğrusunu öğrendiğim iyi oldu

    YanıtlaSil
  32. Bazılarının okunuşları çok zor:))

    YanıtlaSil
  33. Gerçekten bazı markaları nasıl okuyacagımı bilemedigimden satın bile almıyorum :)

    YanıtlaSil