Black Friday nedir?



Kara cuma(Black Friday) yaklaşırken bir çok insanın aklında oluşan sorulara cevap aramaya çalışacağız bu sorular muhtemelen şu şekilde Kara Cuma nedir? Black Friday ne demek? Kara Cuma 2019 ne zaman? Neden Kara Cuma deniyor? Kara Cuma 2019 Türkiye indirimleri hangi mağazalarda? Kara Cuma indirimlerini nasıl daha iyi değerlendirebiliriz?

Kara Cuma Nedir?


Kara Cuma, Amerika Birleşik Devletleri'nde Şükran Günü'nden sonraki gün gerçekleşen bir alışveriş tatilidir. Elektronik, giyim ve ev eşyaları dahil olmak üzere çok çeşitli ürünlerde büyük indirimli fiyatları ile tanınır. Pek çok kişi tatil alışverişi yapmak için Kara Cuma indirimlerinden yararlanır ve bu, geleneksel olarak yılın en yoğun alışveriş günlerinden biridir. Hatta bazı mağazalar Kara Cuma sabahı erken saatlerde açılıyor ve sınırlı süreli, son derece indirimli ve genellikle yüksek talep gören, kapı çalan fırsatlar sunuyor. Son yıllarda Black Friday konsepti diğer ülkelere de yayıldı ve dünya çapında birçok perakendeci artık Black Friday indirimleri sunuyor.

Amerikada Thanksgiving Day(Şükran Günü)nden sonra kutlanan ve alışveriş çılgınlığına sahne olan Black Friday 29 Kasım 2019 Cuma gününe denk geliyor. Bütün mağazalar oldukça iyi indirimlerle tüketicilerini beklemeye başladılar bile. Televizyonlardan o günkü talan edilen mağaza görüntülerini mutlaka görmüşsünüzdür. İnsanlar mağazaların açılmasını bekler ve doğrusu çok incelemeden ellerine geçirdiklerini uygun fiyata satın almaya çalışırlar. Yani tam bir tüketim çılgınlığı diyebiliriz.

İsminin neden Kara Cuma olduğu konusunda söylentiler mevcut mesela ölümlere sebebiyet veren izdihamlar olması, mağazaların henüz gün doğmadan çok erken açılması, gece yarısı kapanması ve 1961 yılında Philadelphia da yaşanan bir alışveriş izdihamı sonrasında gazetelerde çıkan manşetlerde Kara Cuma başlıkları atılması  iddialar arasında.

Senenin sonuna yaklaşıldığında firmalar ellerindeki stokları tüketmek için Black Friday çılgınlığını son derece iyi kullanmayı biliyorlar. Amerikan vatandaşlarının bütün sene bekledikleri Kara Cuma artık tüm dünyaya yayılmış vaziyette. Türkiye de de oldukça güzel indirimlerle mağazalar bize hizmet sunmaya çalışıyorlar.

Black Friday de en çok satın alınan ürünler arasında kitap elektronik ürünler, kıyafetler, kozmetik, cep telefonu, tablet gibi ürünler ilk sıralarda. Ülkemizde en çok online alışveriş sitelerinde güzel indirimler yapılıyor. TeknosaHepsiburada.comEvideaAmazonMediamarkt gibi bir çok marka Black Friday indirimi yapacaklarını duyurdu bile.


kara cuma nedir




Peki Kara Cuma alışverişlerinde nelere dikkat etmeliyiz?


-Hangi mağazalarda Kara Cuma indirimi olacağını bilebilmek için internette biraz araştırma yaparak işe başlamak en iyisi olacak sizin için.

-Bu alışveriş çılgınlığına kendimizi çok fazla kaptırmadan sadece ihtiyacımız olan ürünlere odaklanmamızı ve aslında indirim yapılmamış ürünleri es geçmek en iyisi olacaktır kanımca. Fark etmişsinizdir %50 indirim adı altında sadece bir kaç liralık indirimler yapan firmalar var. Dikkatsiz olan tüketici nasılsa indirim var diyerek gayet pahalı ürünleri alabiliyor. Bir çok marka indirim oranlarını 29 Kasımda duyuracağı için pek düşünmeden karar vermek zorunda kalacağız. Bu yüzden bir ihtiyaç listesi çıkarmak en güzel olacak. Özellikle yılbaşında birilerine hediye almak istiyorsanız ve fiyatların gerçekten uygun olduğunu düşünüyorsanız bu fırsat kaçmaz.

-Özellikle elektronik ürünlerde, cep telefonlarında sadece bir mağazaya bakarak alışveriş yapmamalıyız. Bir kaç mağazadan fiyat bilgisi alıp en uygun olanını satın almakta fayda var.

-Kara Cuma çoğu mağazada sadece 29 Kasımda olmayacak. Kara hafta sonu ve Siber Pazartesi adı altında hafta sonu ve Pazartesi günleri ile birleşecek bu yüzden çok isteyip te alamadığınız herhangi bir ürünü daha sonra belki de çok daha uygun bir fiyata satın alabileceksiniz.

Kara Cuma(Black Friday) nedir?  sorusuna cevap vermeye çalıştığım yazımın sonuna gelirken mutlu alışverişler diliyorum. Sevgiler...




66 Yorumlar

  1. Eline sağlık canım. Belki de çoğu kişi ilk defa duyacaktır :)

    YanıtlaSil
  2. acele alışverişlerde yapılan en kötü şey asıl alınacak olanın unutulmasıdır:)))) liste en iyi fikir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar güzel şeyler var ki asıl ihtiyaçları öteleyebiliyoruz:))

      Sil
  3. Çok güzel anlatılmış, oldukça dikkatli olunması gereken bir gün :)

    YanıtlaSil
  4. Geçen sene Black Friday indirimlerinden baya karlı çıkmıştım bakalım bu sene hangi markalarda indirimler olacak merakla bekliyorum.:)

    YanıtlaSil
  5. Bilgilendirici bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  6. Eline ne gecerse alacaksın bnce👍

    YanıtlaSil
  7. cok indirim canım calıstığım firmalarda hep olurdu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya merak ediyorum aklımda bir kaç şey var bakalım alabilecek miyim

      Sil
  8. Cok guzel anlatmissin kelebekcim kesinlikle dikkatli alisveris yapilmasi gereken bir gun tecrubeyle sabit gaza gelmemek lazim 😂

    YanıtlaSil
  9. Kara Cuma indirimleri oldukça güzel.İhtiyaç listesi yapma fikri güzel.Böylece kendimizi indirim cazibesine kaptırmamış oluruz.

    YanıtlaSil
  10. Her zamanki gibi ne de güzel anlatmışsın.. Ahhh şimdi New York da olmak vardı.. Türkiye deki indirim oranları çok da cezbedici olmayabiliyor ve evet kesinlikle fiyatların cazibesine kapılıp gereksiz alış verişler yapmamalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkiyede tam olarak uygulansa tadından yenmez fakat ne demek olduğunu bile bilmiyoruz tam olarak

      Sil
  11. Merhaba , blog keşif etkinliğinden geliyorum bana da beklerim :)
    https://minnosmama.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  12. Black Friday'i ben de sabırsızlıkla bekliyorum. Umarım güzel markalar iyi indirimler yapar bizler de faydalanırız ☺️ Sevgiler ❤️

    YanıtlaSil
  13. Black Friday'i duymuştum ama bir nevi alışveriş çılgınlığı olduğunu bilmiyordum. Gözümü, kulağımı açmalıyım sanırım bu hafta sonu için :) Blog keşfinden geldim ben de, ne güzel bloglar varmış, içim açıldı kelebeklerle... Selamlar olsun :)

    YanıtlaSil
  14. Cok aciklayici olmus yazin kalemine saglik 💖 Gecen yil cok guzel bir ayakkabi almistim bu yil da faydalanirim insallah 🤗

    YanıtlaSil
  15. Gayet detaylı olmuş bende bulabilirsem uygun fiyata bir tv almayı planlıyorum yeni yazıyı çok geciktirme özlüyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler o kadar yogunumki zor vakit buluyorum aslinda insallah istediginiz modeli bulabilirsiniz sevgiler💟

      Sil
  16. eline sağlık canım faydalı olmuş =) ben es geçiyorum bu akra cumayı iki yıldır, bu yıl da öyle yapacağım =D =D

    YanıtlaSil
  17. İlk duyduğumda ben de epey arştırmıştım kelebeğim ve geçen sene hm'di sanırım nasıl izdiham yaşanmıştı. Dediğin gibi ihtiyaç doğrultusunda araştırarak alışveriş yapmak çok doğru olacaktır ablacığım, emeğine saplık çok sevgiler <3 :))

    YanıtlaSil
  18. Cadılar bayramı,kara cuma...yakında şükran günümüzde olur..

    YanıtlaSil
  19. çocuklar sorduğunda dilim döndüğünce ayrıntıya girmeden sezon sonu indirimi gibi outlet gibi uygun fiyatlı satış demiştim :)) sen gayet güzel açıklamışsın bunu okuttum

    YanıtlaSil
  20. şahsen kara cumalara daha henüz gitmedim..😁 fırsatım olursa bi ara gider hal hatır sorar,bi kahvelerini içerim artık..🙃 bence çok faydalı bilgiler vermişsin,eline sağlık.. 👍

    YanıtlaSil
  21. Emeğine sağlık canım :) bende yazmayı düşünüyorum ;) ama sen çok güzel anlatmışsın :) sevgiler

    YanıtlaSil
  22. Ben bilmiyordum sayende öğrenmiş oldum bir çeşit piyasanın oyunu gibi geldi bana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ama iyi indirim olursa degerlendirmek gerek

      Sil
  23. iviit biliyooom önemli bişiiii.

    YanıtlaSil
  24. Hiç faydalanamadığım bir friday :D Belki yabancı markalar fark ettirmeden indirim yapıyorlardır bilmiyorum :D

    YanıtlaSil
  25. çok faydalı bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  26. Bilmeyenler için gerçekten çok detaylı bir yazı olmuş 😍 ellerine sağlık canım😍🙈

    YanıtlaSil
  27. blogunuzu yenı kesfettım bende beklerım :)

    YanıtlaSil
  28. Bir de fiyatları şişirip güya indirim yapıyoruz demeseler :)

    YanıtlaSil
  29. Birde islami boyutta elestirenler varki, youtube da bi video izledim. İki adam esnafa saldirdi resmen ya. Akil alir gibi degil resmen magandalik. Kara cuma kelimesi belki tartisilabilir ama o gunde insanlarin mutlu oldugu bir gercek. Sonuc olarak yine parasi olana yarasa da bu durum. Ozellikle teknolojik aletlerde ihtiyac soz konusuysa her zaman degerlendirilebilir bence.

    YanıtlaSil
  30. tüketim çılgınlığı herkesin sonu olacak :) kalemine sağlık

    YanıtlaSil
  31. Merhaba blog keşif etkinliğinden geliyorum.Blogunuzu takibe aldım.Sizide bloguma bekliyorum...Diğer arkadaşlarıda bloguma takipçi olmaya davet ediyorum. Blogum bir şiir blogudur tüm şiir severler bloguma davetlidir

    YanıtlaSil
  32. Kara Cuma"yi sabirsizlikla bekliyoruz _)

    YanıtlaSil
  33. Black Friday ihtiyacım olan şeyleri indirimli almak istedigim fırsat, yararlanmak istiyorum.

    YanıtlaSil
  34. kanlı cumaaaa ha ha haaa :) çılgın cumaaa :) nerdesin yaa sesin çıkmıyo yine pek :)

    YanıtlaSil
  35. Yarın Black Friday olduğuna göre alışveriş zamanı 🥰

    YanıtlaSil
  36. Ben genelde Kara Cuma-Black Friday gününde online alışverişi tercih ediyorum çok rahat oluyor. Önceden belirlediğim listeye göre fiyat karşılaştırıp uygun olanları alıyorum :)

    YanıtlaSil
  37. Kara Cuma Black Fridayden bu yıl yararlanmadım, daha dogrusu hiç ihtiyacım yoktu, stoklara da ürün eklemek istemedim

    YanıtlaSil