kuru ciltler için cilt bakımı

Kuru ciltler için doğal cilt bakım reçeteleri:

Cildimiz bizim en güzel kıyafetimiz olmasına rağmen ancak zarar görmeye başladığında cilt bakımı aklımıza gelir. Özellikle kuru ciltler için doğal cilt bakım reçeteleri çok yararlı olacaktır.

Cildimiz bir çok hastalığı bize haber verebilir.

Mesela cildimiz sarımsı bir renkteyse ve göz altlarımız morumsu bir renkse böbrek sorunumuz olabilir.

Karaciğer rahatsızlıklarında ciltte kırmızılıklar ve alerjik sorunlar görünebilir.

Cildimiz pürüzsüzlüğünü kaybetmeye başlamışsa, siyah noktalar oluşuyorsa sindirim sistemi sorunlarından şüphelenebiliriz.

Kılcal damarlar belirginleşmiş,burun bölgesinde kırmızılıklar varsa tansiyon sorunu olabilir.

Ayrıca uykusuzluk, sigara alışkanlığı, yeme problemleri cildimizin eski canlılığını kaybetmesine neden olabilir.

Cildimize cilt bakımı yapmak için pahalı kremlere ihtiyacımız yoktur. Evde cilt bakımı yapmak çok zor değildir. Doğal maske leri evimizde bulunan ürünlerle yapabiliriz.

Bu maskeleri yapmadan önce doktorunuza danışınız ve alerjik bir reaksiyonda maskeyi bir daha yapmayınız.

Kuru ciltler için temizleme sütü:

1 yumurta sarısı
1 çorba kaşığı elma sirkesi
1 çay kaşığı toz şeker
7 çorba kaşığı zeytinyağı

Hazırlanışı:Yumurta,sirke ve şekeri karıştıralım. Sonra zeytinyağını azar azar ekleyelim. Bir kavanoza koyarak buzdolabında bir hafta kadar muhafaza edebilirsiniz.

Kuru ciltler için tonik:

1 tatlı kaşığı gül yağı
2,5 su bardağı su
1 tatlı kaşığı kayısı yağı

Hazırlanışı: Suyu kaynatın ve soğutun. Tüm malzemeyi cam şişede iyice çalkalayın. Buzdolabında saklayın.

Kuru ciltler için yüz maskesi:

1 adet kuru soğan
1 tatlı kaşığı tereyağı
1 tatlı kaşığı bal
1 tatlı kaşığı gül suyu
1 yemek kaşığı süt

Hazırlanışı: Kuru soğanı rendeleyip tereyağında pişirelim. Soğuyunca tüm malzemeyi bir kapta karıştıralım. Yüzümüze sürdükten 20 dakika sonra ılık suyla çıkaralım. Buzdolabında 2 gün saklayabilirsiniz.

Kuru ciltler için peeling:

1 tatlı kaşığı bal
2 adet ceviz
1 yemek kaşığı tereyağı

Hazırlanışı:Cevizleri havanda dövelim. Diğer malzemelerle karıştıralım. Yüzümüze sürelim ve 3 dakika bekleyelim daha sonra 3 dakika kadar cildimize masaj yapalım ve ılık suyla yıkayalım. İki haftada bir yapabilirsiniz.

Kuru ve normal ciltler için nemlendirici gece kremi:

2 yemek kaşığı kakao yağı
3 yemek kaşığı badem yağı
1 yemek kaşığı gül suyu
1 yemek kaşığı bal
1 adet E vitamini kapsülü

Hazırlanışı: Bütün malzemeleri karıştırarak gece yatmadan pamuk yardımıyla ya da elimizle cildimize sürelim sabah kalktığımızda yüzümüzü ılık suyla yıkayalım. Buzdolabında muhafaza edebilirsiniz.

Kuru ciltler için doğal cilt bakım reçeteleri bu şekildeydi. Evde cilt bakımı, bitkisel kürler, güzellik sırları, sivilceler hakkında bilgi almak isterseniz
 Evde Yapılabilen En iyi Sivilce Maskeleri yazımızı okumadan geçmeyin.




60 Yorumlar

  1. Kuru ciltler için yazdığın toniği ben de kullanıyorum.:)
    Kuru ciltler biraz daha hassaslar. Bakımına dikkat etmeli.

    YanıtlaSil
  2. Çok seviyorum bu doğal tarifleri. Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Kuru ciltli biri olarak bu faydalı paylaşım için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  4. tam benlik bir post bu , teşekkürler ...

    YanıtlaSil
  5. Çok faydalı bilgiler canım çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. biriki tanesini not aldım ben karma ciltliyim ama tanıdıklara veririm :)

    YanıtlaSil
  7. benim de Nehir'in de cildi karma... Karma ciltler için de bakım önerilerini merakla bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  8. Aşırı yaglı bır cilde sahıbım, bnde kurutmaya çalışıyorum 🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır sakın yağlı cilt çok iyidir geç kırışır

      Sil
  9. Güzel kürler için sağol canım.

    YanıtlaSil
  10. Özellikle içeriğinde bal olan maskeler inanılmaz derecede iyi geliyor kuru ciltlere. Emeğine sağlık canım <3

    YanıtlaSil
  11. Ne güzel bir derleme olmuş kelebeğim :) Nemlendirici gece kremini deneyeyim :)

    YanıtlaSil
  12. Beautiful post, Dear ❤️ Thanks!
    I'd be happy friendship blogs ♥️ Subscribe to your Blogger
    Julia Shkvo

    YanıtlaSil
  13. çok güzel tarifler, not aldım denemek istiyorum :)

    YanıtlaSil
  14. Çok faydalı bir yazı olmuş canımm :* İşime çok yarayacaklaarr :)

    YanıtlaSil
  15. Kuru ciltli biri olarak guzel fikirler. Gul suyunu tek tonik olarak kullaniyordum.boyle de deneyebilirim.Teşekkürler

    YanıtlaSil
  16. Benim de çok kuru cildim. Not aldim bu tavsiyeleri 😊

    YanıtlaSil
  17. kuru ciltli olduğum için tavsiyelerin önemli

    YanıtlaSil
  18. Lekelenmeye müsait bir cildim var beni delirtiyor bazen :)

    YanıtlaSil
  19. İlgi alanıma girmese de çok güzel yazılar hazırlamaktasınız, hakkınızı iade etmek lazım. Ne demişler? Sezar'ın hakkını Sezar'a ver. Değil mi?

    YanıtlaSil
  20. Kuru ciltler için doğal tavsiyeler çok güzel olmuş. Benim de cildim kuru. Özellikle kışın. Uygulayacağım bu tavsiyeleri. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  21. yanaklarım kuru T bölgem yağlı yanaklarıma denesem olur sanırım.

    YanıtlaSil
  22. Cok güzel tavsiyeler, cok kuru ciltli biri olarak bu bakim önerilerini dikkate alacagim 😊

    YanıtlaSil
  23. güzel ve faydalı bilgiler..bi de yaz geliyo, (kilo (hem şişman hem de zayıflar için bir dert) ,cilt kararması ve tüylenme) sorunları, özellikle de gençlerde büyük sıkıntı..bu konularda da faydalı bilgiler verebilirsiniz..elinize sağlık..✔😊

    YanıtlaSil
  24. Kuru ciltler için çok faydalı bir bilgilendirme olmuş.

    YanıtlaSil
  25. Bende çok kuruyunca yapıyorum, güzel yazı olmuş kebelekcim :*

    YanıtlaSil
  26. Tam benlik bir yazı hemen not ettim sağol canım.

    YanıtlaSil
  27. Benim T bölgesi yağlı ve karma cildim. Kuru ciltler için güzel tavsiyeler..

    YanıtlaSil
  28. benim cilt çok kuru değil ben diğer tariflerinize bakayım çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  29. Meydan okuma yazı dizimi okumak üzere sizi blogumda ağırlamaktan şeref duyacağım. Kelebek etkisi

    YanıtlaSil
  30. Benim de cildim çok kuruyor denemek üzere kaydettım sayfayı.

    YanıtlaSil