maske


 Bitkilerle doğal cilt bakımı:

Şu sıralar özellikle kozmetik sektöründe bir kavram karmaşası yaşıyoruz. Bitkilerle doğal cilt bakımı bu kadar moda olmuşken aklımızı kurcalayan sorular neler?

Doğal, bitkisel ya da organik arasında ki farklar neler?

Doğadan elde edilen her şey doğaldır yani yumurta, süt, mineral tuzlar gibi.

Bitkisel ise bitkilerden elde edilen her şey mesela yağlar, aromalar hepsini bitkisel olarak adlandırıyoruz.

Organik ise doğal olarak organik tarımla üretilen ürünler oluyor. Organik tarım çevre kirliliğinden uzakta temiz toprak, su ve hava şartları sağlanarak üretim yapılması anlamına geliyor. Eğer organik ürünleri kullanacaksak mutlaka Organik Ürün Sertifikasına sahip olanları tercih etmeliyiz. Sonuç olarak her doğal ve bitkisel ürün organik değildir.

Cilt bakımı nda zararlı kimyasallardan uzak durarak evde kendi kendinize hazırlayabileceğiniz pratik doğal tarifler arıyorsanız bu yazım sizin için. Alerjik bir reaksiyonda maskeyi yapmayı bırakalım ve her maskeyi yapmadan doktorumuza danışmayı unutmayalım.

 Kuru ciltler için canlandırıcı maske:


1 yumurta sarısı
1 çorba kaşığı süt
1 çay kaşığı bal

Hazırlanışı: Tüm malzemeleri karıştıralım ve göz çevresine gelmeyecek biçimde sürelim. 20 dakika sonra ılık suyla cildimizi yıkayalım. Cilt bakımı rutinimize  göre iki haftada bir yapabiliriz.

Göz altı şişlikleri için:


1 çorba kaşığı yeşil çay
Yarım demet maydanoz
1 adet salatalık

Hazırlanışı: Yeşil çayı 5 dakika kadar demleyelim. Salatalık ve maydanozu blendır ile ezelim ve suyunu bir kaba süzelim. Bir parça yuvarlak makyaj pamuğunu yeşil çayla ıslatıp 15 dakika kadar gözlerimizde bekletelim. Daha sonra salatalık ve maydanoz suyu ile gözlerimizi silelim. Sabah ve akşam olmak üzere günde iki kere bu işlemi yaparak cilt bakımı mızı tamamlayalım.

yüz maskesi

Doğal vücut losyonu:

8 çorba kaşığı gül suyu
3 çorba kaşığı gliserin

Hazırlanışı: Tüm malzemeyi iyice karıştırarak bir şişeye koyalım ve banyodan çıktıktan sonra tüm vücudumuza uygulayalım.

Doğal el kremi:

1 tatlı kaşığı bal
2 çorba kaşığı zeytinyağı
1 çorba kaşığı badem yağı
1 çorba kaşığı susam yağı
1 çorba kaşığı gliserin

Hazırlanışı: Tüm malzemeyi kaynayan bir tencerenin üzerine koyacağımız bir kapta benmari usulü eritelim. Daha sonra krem kıvamını alacak biçimde karıştıralım. Herhangi bir bitmiş krem kabına alalım. Yağlı bir krem olacağı için gece sürelim ve elimize eldiven giyelim sabah yumuşacık ellere sahip olacaksınız.

Bitkilerle doğal cilt bakımı, cilt bakımı, doğal maske, bitkisel ürünler önerilerimizi beğendiyseniz muhteşem bir maske olan Botoks Etkili Yumurta Maskesi yazımızı da okumalısınız.

31 Yorumlar

  1. bir arkadaşım da doğal deodorant yapımı paylamış instagram da hikayem de yayınladım :)

    YanıtlaSil
  2. Faydalı paylaşım için teşekkürler, özellikle gözaltı şişkinliği için olanı deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  3. Doğal yöntemleri daha çok seviyorum ben. Bunlarda uygulanabilir cinsten tarifler... Deneyeceğim.Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Kış aylarında ballı el kremi iyi gelecektir. Pamuk1u eldiven takınca eller yumuşacık olur. :)

    YanıtlaSil
  5. Vucut losyonu hoduma gitti gibi ama dogal karısımlarla hic iyi anlasamıyorum. Yapıyorum ve gercekten sonuc almadıgımı fark edince vazgeciyorum.

    YanıtlaSil
  6. Ben doğal cilt bakımını çok seviyorum ama üşendiğim için bu kürleri hazırlayamıyorum. O yüzden içeriği temiz ya da doğal içerikli bakım ürünlerini kullanıyorum <3

    YanıtlaSil
  7. hepsini denemek istedim :) malzemeleri kolay bulunduğundan evde hemen yapabiliriz :)

    YanıtlaSil
  8. Demlenmiş yeşil çay poşetleri göz için harika oluyor gerçekten...

    YanıtlaSil
  9. Doğal tarifler için çok sağol canım. Deneyeceğim 😘

    YanıtlaSil
  10. Açıklayıcı harika bir yazı olmuş kelebeğim, kuru ciltler için canlandırıcı maskeyi deneyeceğim. Öpüyorum çok kelebeğim <3 :)

    YanıtlaSil
  11. göz altı şişlikleri için olanı en kısa zamanda deneyeceğim , paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. Muhteşem güzel tarifler canım, denemek için sabırsızlanıyorum. Teşekkürler çok :)

    YanıtlaSil
  13. El kremi hemen bugün uygulanıyor. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  14. yaz geliyo,çok faydası olcak bu bilgilerin emeğinize sağlık..✔😊

    YanıtlaSil
  15. Arkadaş bir maske filan uğraşacağımı hiç düşünmemiştima yaşlanıyoruz ne yapcan mecbur :)

    YanıtlaSil
  16. Ne varsa doğada var aslında. El kremini yapayım ben..güzelmiş :)

    YanıtlaSil