-->

adsense

25 Şubat 2017 Cumartesi

INSTAGRAM HESABIM ÇALINDI NASIL GERİ ALDIM

Selamlar ne kadar zamandır bloguma gelip bir yazı giremedim.Çok fazla özledim gerçekten birikmiş yorumlar ve yazılar var;hepsine göz atacağım.Çok karışık geçti son günler yarıyıl tatilinde bir İstanbul seyahati çıkınca bütün ev işlerim,blogla ilgili planlarım yarıda kaldı.Bir de bunun üstüne Instagram hesabım çalındı gerçekten korkunçtu.Neler yaşadım,neler duydum hepsini anlatacağım.Umarım yardımcı olur size çünkü son zamanlarda her instagram hack durumu yaşayan arkadaş nasıl geri alabilirim sorusunun cevabını öğrenmek için bana yazıyor.

Efendim İstanbula gitmeden bir gün önce sabah oturmuş kahvemi yudumlarken instagramda geziniyordum.Evet gene instagram hesabıma kafayı taktım ve ilgilenmeye başladım.Pişman olacağım,nefret edeceğim ve bırakacağım biliyorum çünkü oralar çok karmaşık,renkli,huzursuz ama bazen aşırı ilgilenmeye dalıyorum işte.Birden akış yenilenemedi yazısı çıktı.Ne olduğunu anlayamadım.İnternet bağlantısı kesildi diye düşündüm.İnterneti kapattım açtım diğer sitelere girmeme rağmen instagramda hala akış yenilenemedi yazısı çıkıyordu.

Acaba bir olay oldu da internetimi yavaşlattılar dedim.Baktım küçük çaplı bir çatışma çıkmış ölü ya da yaralı yokmuş.Whatsapp'tan arkadaşlara yazdım onlar girebiliyormuş hesaplarına.Demek ki bizim bölgenin kesilmiş ya da internet bağlantımızda sıkıntı var diye düşündüm.

Bir kaç dakika sonra whatsapp'tan bir mesaj geldi,arkadaşlardan biri "Kelebek ne oldu ig hesabına hesabın görünmüyor"dedi.Ve şok oldum.Hemen mailime girdim herhangi bir uyarı falan gelmemişti.Ne yapacağımı bilemedim.O sıralar öyle bir dönemdi ki herkesin hesabı kapatılıyor ya da hesapları hackleniyor patır patır dökülüyordu bloggerlar.Whatsapp grubumdaki gençler hemen yardım etmeye çalıştılar.Öncelikle hesabımdan çıkış yapmamamı söylediler.Ben de o sırada instagram yardım merkezindeki çalışan tek buton olan sorun bildirden hesabım başkasının eline geçti diye sorun bildirebildim ama gitti mi hiç bilmiyorum.Özellikle sevgili @worldofsua hesabının sahibi Şuanur bilgisayar işlerinden mükemmel anladığı için çok fazla yardımcı oldu ve ama diğer arkadaşların destekleri de yadsınamazdı dört bir yandan herkes hesabımı kurtarabilmek için çabaladı.İyi ki varsınız kızlar.

Şua ilk iş olarak bütün hesaplarımın yani facebook,mail,blogger,twitter hepsinin  giriş şifrelerini değişmemi istedi.Yıllardır kullandığım şifrelerimi değiştirdim.Daha sonra arkadaşlar dört bir yandan hesaplarından benim hesabım hakkında sorun bildirdiler.Hesabım facebooka bağlı değildi.Mail ve telefon ile kurtarmaya çalıştılar fakat olmadı böyle bir kullanıcı bulunamadı diyordu.Kullanıcı adım da yoktu ortalıklarda.En sonunda bende hesaptan çıkış yapıp denedim ve böyle bir mail yok,böyle bir kullanıcı yok,böyle bir telefon numarası yok diyordu sadece.Fakat yorumlarda instagram nicki, resmim ve yorumlarım gözüküyordu.

Bir süre sonra şikayet mailine bir cevap geldi.Şöyle yazıyordu mailde:
Merhaba,

Bizimle iletişime geçtiğiniz için teşekkürler. Size yardımcı olabilmemiz için bu hesabın size ait olduğunu onaylamamız gerekmektedir.

Lütfen bu e-postayı, aşağıdaki kodun el yazısıyla yazılmış bir kopyasını elinizde tutarken çekilmiş bir fotoğrafınızı ekleyerek yanıtlayın.

Şunlardan mutlaka emin olun. Gönderdiğiniz fotoğraf:

- Yukarıdaki kodun ve ardından tam adınızın boş bir kağıda el ile yazılmış kopyasını göstermelidir
- Hem kodu hem de yüzünüzü net şekilde göstermelidir
- JPEG dosyası olarak kaydedilip yanıt e-postanıza eklenmelidir

Bu hesapta hiçbir resminiz olmasa veya bu hesap başka bir kişi veya kuruluşu temsil etmek üzere kullanılıyor olsa bile, bu koşulları karşılayan bir fotoğraf elimize geçene dek size yardımcı olamayacağımızı lütfen unutmayın.

Teşekkürler,
Instagram Ekibi


İstanbula gitmeden önce apar topar bir resim çekildim fakat resme kendi gerçek adımı yazmam gerekiyormuş ben Kelebek Etkisi yazdım bu büyük bir hataymış.Ve mailime cevap falan gelmedi.Devamlı olarak aynı adrese mail attım.Neden cevap vermediniz?Lütfen hesabımı istiyorum.Mailim elinize geçmedi mi?Yok hiç bir şekilde bu maile cevap gelmedi.

Beklemek gerçekten o kadar zor ki sanki ölmüş sünüzde bütün emekleriniz silinmiş gibi bir his.Ve bilemiyorsunuz sorun ne hesabım çalındı mı yoksa instagram tarafından kapatıldı mı,şifrem kırıldı mı?O sırada herkes hesabımın gittiğini fark etmiş çünkü çok samimi olduğum hesaplar takipçi programlarından onları takipten çıktığımı görmüş.Evet hesap kapatıldığında,dondurulduğunda ya da silindiğinde böyle gözüküyormuş.Bazı arkadaşlar telefon etti,bazıları mail attı ve durumu öğrendiler.Yani hiç var olmamış o hesap gibi yok oluyorsunuz 15 bin takipçi uçmuş gitmiş her şeye tekrar başlamak o kadar zor geliyor ki.En çok takip eden onca firmayı düşündüm bir daha takip ederler miydi ki?
Herkes şu resmi gördünüz mü bu olay oldu diye bahsederken dışarıdan izlemek hiç hoş değil.

O sırada hesaplar kapanan kapanana bazılarının hesapları kapatılıp üç gün sonra kendiliğinden açılıyormuş.Bazılarına Topluluk Kuralları İhlali mesajı geliyormuş.Banaysa en ufak bir uyarı ya da neden bildirmeksin hesap yok edildi.Tartıştığım bir iki kişi vardı doğrusu onlardan da şüphelenmedim değil.Yani iki şey olabilirdi.Biri şifremi bulmuş girip mailimi telefonumu silmiş sonra hesabı silmiş.Ya da instagram hesabımı haber bile vermeksizin kapatmıştı.İnanın ne olduğunu bilmemek korkunç.

Bir kaç gün sonra aniden bir arkadaşın daha hesabı kapatıldı.Fakat ona Topluluk Kurallarını İhlal ettiniz yazısı çıkmış.Hemen sorun bildirdi arkadaşlar ve o gün açıldı hesabı.Bendense hala ses seda yoktu,üstelik eskiden görülen yorumlarım ve oradaki resmim bile silinip gitmişti artık.Bu arada arkadaşlar hala benim hesabım için bir şeyler yapmaya uğraşıyordu.Twitterdan instagramın ana sayfasına şikayetimi bildirdim.Hiç bir cevap gelmedi.Şikayet Var'a yazdım.Durmadan mail attım.Hiç ses yoktu.Silinen instagram hesabını geri getirme nasıl olacaktı?
Sonra aniden bir mail geldi bu farklı birinden geliyordu.Bildirilen sorun bildirmelerden birinden dolayı gelmişti mail.Şöyleydi:

Merhaba,

Bizimle iletişime geçtiğiniz için teşekkürler. Size yardımcı olabilmemiz için bu hesabın size ait olduğunu doğrulamanız gerekiyor.

Lütfen bu mesaja, bu hesabı açarken kullandığınız e-posta adresinden yanıt verin. Doğru kişiye yardımcı olduğumuzdan emin olmak istiyoruz.

Teşekkürler,

Cenk
Facebook Community Operations


Buna da hemen cevap verdim ama hiç cevap gelmedi.

Artık tamamen umutlarım bitmişti yapacak hiç bir şey kalmamıştı ve yeni bir hesap açtım.Yeni hesabımı açtığımda hiç beklemediğim bir destek gördüm blogger arkadaşlardan ne kadar güzel dostlar biriktirmişim diye çok sevindim.En azından 200 kişi hikayesinden yeni hesabımı paylaştı ve takip etmeye başladı.Hepsine teker teker çok teşekkür ederim.

Bu arada youtube dan ve google dan instagram hesabı nasıl çalınır ile ilgili bir sürü video izledim.O kadar kolay ki yani bir program indirmeye bakıyor başka bir iki yöntemi daha var.Maili anında değiştirebiliyorlar ya da fotoshopla senin resminin yerine kendi yüzlerini ekleyerek instagramı kandırarak hesabı ele geçirebiliyorlar.

Bu kadar kolay mı?Emeklerin,takipçilerin elimizden uçup gitmesi saniyelere bakıyor çok yazık gerçekten.O anda instagram hesaplarımıza fazla güvenmemiz gerektiğini fark ettim.Saniyesinde ortada kalabiliyor,yok edilebiliyorsunuz.Bazı arkadaşların hesapları çalındığında devamlı adları değiştirilerek iz kaybedilmeye çalışılıyormuş.Bazende hesap dondurulup unutturuluyor ve daha sonra isteyen bir firmaya satılabiliyormuş.

Yeni hesabımı açtığımın ertesi günü bir mail daha geldi.Şöyleydi:
Merhaba,

Sorununuzu çözebilmek için bu hesabın sahibi olduğunuzu doğrulamamız gerekiyor. Doğrulama yapmadan, doğru kişiye yardım ettiğimizden emin olamayız.

Aşağıdakileri ekleyerek bu e-postayı yanıtlayın:

1. Hesabınız için kaydolurken kullandığınız telefon numarası.
2. Hesabınız için kaydolurken kullandığınız cihaz (iPhone/ Android/ iPad/ Diğer).
3. Varsa, daha önce kullandığınız kullanıcı adları.

Teşekkürler,

Kenan
Community Operations
Instagram


Tabii cevap verdim ve ses çıkmadı derken bir gün sonra whatsapptan,telefondan müjdeli haberi verdi arkadaşlar.Hesabım açılmış.Şaşırdım ve hemen mailime girdim.Şöyle bir mail gelmişti.

Merhaba,

Kimliğinizi doğruladığınız için teşekkürler. Hesabınızı geri almak üzeresiniz.

Geri alma işlemini tamamlamak için:

1. Bilgisayarınızda, telefonunuzda veya tabletinizde giriş yapmış olabileceğiniz tüm Instagram hesaplarından çıkış yapın.
2. Tamamen çıkış yaptığınızda, lütfen buraya tıklayın: xxxx
3. Hesabınıza tekrar erişim kazandıktan sonra, doğru olmayan tüm iletişim bilgilerini güncelleyin.

Hesabınızın güvenliğini nasıl koruyacağınız hakkında daha fazla bilgi için Instagram Yardım Merkezi'ni ziyaret edin: https://help.instagram.com/369001149843369/?ref=cr

Teşekkürler,

Ali
Community Operations
Instagram


Hemen verilen linki tıklayıp yeni şifre aldım.İki fakörlü kimlik doğrulamasını açtım.Hesabıma kavuştuğum için çok mutlu oldum.Biraz zor olmuştu instagram yetkilileri bazen iki ay sonra bile cevap verebiliyormuş.Bir haftadan biraz daha fazla bir sürede hesabımı aldım yaklaşık 400 takipçim gitmişti ve bazı resimlerim silinmişti.Ama çok bir yara almadan kurtarmıştım hesabımı.Bana tam bir açıklama yapılmadı ama yukarıdaki mailden hesabımın çalınmış olduğu sonucunu çıkardım.

Bu olaydan beri çok hesap çalındı,kapatıldı.Bana yazdı arkadaşlar ve benim durumumun nasıl ilerlediğini sordular tek tek anlatmaktansa bu yazıyı yazmayı uygun gördüm umarım işinize yarar.Daha sonra gördüklerim duyduklarım arasında ilginç detaylar vardı.

Mesela bir çok blogger işletme hesabına geçiş yaptı. İşte facebook'a bağlayıp işletme hesabına geçtiğinizde resminizin kaç kere görüntülendiğini falan bilebiliyorsunuz.Ama bir arkadaşın işletme hesabındayken hesabı kapatılmış ve instagram tarafından istenen şeyler hiç iç açıcı değil.Kızcağız ailesiyle yaşayan bir öğrenci ve istenenler:
-Yerel işletme ruhsatı
-Vergi Dairesinden tebligat 
-Kuruluş Belgesi
-Şirket ana sözleşmesi
-Elektrik,su,doğalgaz,telefon faturası

Kız bunları nereden bulsun instagrama mail atıp durumunu açıklamasını salık verdim.Sonra ne yaptı bilmiyorum.

Birde instagram artık o kadar titiz ki her şeyden hesabı kapatabiliyor.Fark etmeden yaptığımız her şey suç bir arkadaşın daha topluluk kuralları ihlalinden hesabı kapatılmış çünkü ard arda çok resim paylaşmış.Aynı resmi bir çok kereler paylaşmak,ard arda çok resim paylaşmak,hep aynı etiketleri kullanmak,resmini yayınladığınız şeyle alakasız etiket kullanmak(mesela ruj resmine ayakkabı etiketi koymak),bazen tek bir kişinin sizi spamlaması,şikayet etmesi,keşfete düşmeniz ve çok takipçi gelmesi,takipçi programları kullanmanız,parayla takipçi satın almanız,aynı yorumu birden fazla kere yapmanız(mesela bir çok yoruma kalp koymanız),fazla yorum yapmanız,fazla kişiyi takip etmeniz yani kısacası attığınız her adım instagramda yasak.

Evet Instagram hesabım çalındı ve umarım geçirdiğim zor günler sizlere yararlı olur.Bir daha kimsenin başına gelmesin umarım.Sevgiler...

34 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun.Bu yazdığınız yazı,bizim için de aydınlatıcı oldu.Teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  2. Çok geçmiş olsun canım. Bu kadar kolay mı hesap çalmak ya. Ay sinir bozucuymuş. Aman bir daha yaşamazsın umarım <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla çok basit ne yazık ki sağol:))

      Sil
  3. Çok geçmiş olsun. Zorlu bir süreç olmuş. Neyse ki tekrar almışsınız hesabınızı... Sevgiler....

    YanıtlaSil
  4. Öncelikle çok geçmiş olsun. Yazına gelince çok detaylı aydınlatıcı bir yazı olmuş. Yüreğine sağlık diyorum. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım işe yarar sorunu olanlara teşekkürler sevgiler:))

      Sil
  5. çok geçmiş olsun. Neyse ki tekrar almışsınız hesabınızı çok sevindim

    YanıtlaSil
  6. Ben neden kapatıldığını merak ediyorum ne yaptında kapatıldı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç bir açıklama yapılmadı son gelen mailden dolayı çalındığını düşünüyorum ben

      Sil
  7. i love Instagram:) the best application ever:) follow U on google plus and blogger:) hope U will follow back:)

    YanıtlaSil
  8. Bir daha asla yaşamaman ve yaşamamamız dileğimle. Yine çok faydalı olmuş bütün süreçten bahsetmişssin <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yardkmlarinizi unutamam canim inşallah bir daha yasamayiz💋

      Sil
  9. geçmiş olsun, hesabını geri aldığına çok sevindim, inşallah kimsenin başına gelmez bu durum :)

    YanıtlaSil
  10. Okurken bile çok sinirlendim. Yaşamış olmanın ne kadar yıpratıcı olabileceğini düşünemiyorum. Hesabınızı geri almış olmanıza çok sevindim. Ama bu kadar üzüntü ve stres yaşamış olmak bile sevinme hissini öteliyor. Neticede kendine ait olan bir şeyi geri almak için bu kadar uğraşmak... kimsenin bunu yapmaya hakkın yok... umarım hiç birimiz böyle şeylerle karşılaşmayız. Mutlulukla ve hesabınızla kalın. Takibe alıyorum müsait olduğunuz da beklerim :-)))

    YanıtlaSil
  11. Öncelikle çok geçmiş olsun, yazıyı okurken bir ara kendi hesabınıza bir daha geri dönüş yapamayacksınız sandım, neyseki hesap geri gelmiş, şu aralar beni de insatagram arada kendiliğinden atıp, tekrar giriş yaptırıyor, umarım sorun çıkmaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım çıkmaz gerçekten çok zor

      Sil
  12. çok geçmiş olsun, bayağı zorlu bir süreç yaşanmış. Umarım gerçek takipçisi olup bu işe emek verenlerin başına gelmez böyle bir olay

    YanıtlaSil
  13. Geçmiş olsun şükür geri geldi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım çok korktum hakikaten

      Sil
  14. Allahım daha nələr duyacam. Belə şeylər də varmış demək ki! Çox şaşırdım. Çox-çox keçmiş olsun. Yaxşı dostlar sağ olsun.

    YanıtlaSil
  15. instagram çalınan hesaba form linkini verirmisiniz güncel olan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanın onuda arkadaşlar bulup mailime yollattı daha sonra nerden bulduklarını sordum hatırlayamadılar yoksa bu yazıma ekleyecektim google da biraz araştırırsanız bulursunuz sanırım

      Sil


Sitede yer alan yorumlar ve içerik yazarın kişisel ve objektif görüşlerini yansıtmaktadır. Blogda bahsi geçen ürünlerin okuyucular tarafından kullanılması halinde oluşabilecek sorun yada memnuniyetsizlikten dolayı yazar hiçbir sorumluluk kabul etmemektedir.


Yazılarımın izinsiz ya da kaynak belirtilip link verilmeksizin kopyalanması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na göre suçtur. Aksine hareket eden blog ve siteler hakkında yasal işlem başlatılacaktır.