Selamlar bugün Anılarla Bloggerlar köşesinde çok uzaklarda yaşayan gencecik,neşeli bir blogger konuğum olacak.Sevgili BAKIMLI BAYAN 2104 yılından beri bloguna yazılar yazıyor.Blogunu tamamen kendi planlamış ve tasarlamış.Ülkesinin hasretini bloguna girdiği yazılarıyla gidermeye çalışan arkadaşımızın son derece huzur verici bir blogu var.Ben bugün özellikle yaşadığı ülkeyi bize anlatan bir yazı yazmasını istedim ve oda beni kırmadı.Yazısını okurken sizde zaman zaman şaşıracak ama onun renkli dünyasına girmekten bir o kadarda zevk alacaksınız.Blogunu ziyaret edip yazılarını okumanızı tavsiye ederim benim sevdiğim yazılarından birisi ise GARNIER ÇİFT BAZLI MAKYAJ TEMİZLEME SUYU oldu.Hadi bakalım sizler için neler yazmış arkadaşımız keyifli okumalar.Sizde anılarınızla bloguma konuk olmak isterseniz kelebeketkisi39@gmail.com adresinden bana ulaşın lütfen.


Herkese merhabalar!
Bugün çok sevdiğim bir bloggerin blogunda konuğum. Tanımadan önce "yılların bloggeri" diye sevip hayranlık duyduğum, tanıdıktan sonra daha çok sevdiğim insan. 

Bugün sizlere Almanya'ya geldikten sonra ne gibi konularda zorlandığımdan ve başıma gelen komik olaylardan bahsedeceğim. Önce Almanya'ya geliş hikayemden başlarsam, evlendiğim için buraya geldim eşim doğma büyüme burada eee tabi evlenince hep hanımların düzeni bozuluyor. 
Geçen sene düğünden sonra  10.ayda vizemin çıktığı haberini duyunca ben bir sevinçle hemen hazırlıklara başladım. İçimde hiç baba evini bırakıp gitme hüznü yok eee o kadar beklemişiz, vize çıkmamış. Eşim hemen biletlerimi falan aldı her şey ayarlandı ve ben hazırım Almanya'ya gidiyoooom. Tek korkum ben tek başıma nasıl uçağa bineceğim, aktarma olayını nasıl yapacağım falan filan derken ben hepsini çok şükür sorunsuz tek başıma hallettim ve Almanya'ya ayak bastım :D Okuma yazmanız varsa, bir de duanız varsa her şeyi tek başınıza halledersiniz insan yaşaya yaşaya öğreniyormuş. 
Uçaktan iner inmez aldı beni bir heyecan artık Almanyadayım. Ancak pasaport kontrolünden geçerken başladı benim sorunlarım. Alman polis bir şeyler söyledi ben anlamadım arkamdaki ablaya dedim benim Almancam yok yardımcı olur musunuz? Meğerse polis dermiş ki, Almancası yoksa nasıl buraya geliyor, neden geliyor? Evlendim diyorum neden öğrenmedi diyor.. Sanane kardeşim sanane! Beni orda aldı bi' sinir, Almanya hikayem uğursuz başladı böyle. Öyle böyle derken günler geçmeye başladı neredeyse 1.5 sene olacak geleli. Almanca kursuna yeni yazıldım ama öğrenmek çok zor bence. Hiç arkadaş edinemedim, çevremde yaşıtım kimse yok. Arada görümcemle, eşimin akrabaları ile çıkıp dolanıyorum çoğu zaman tek başıma takılıyorum. Markete gidiyorum, kozmetik mağazalarına gidiyorum zamanımın çoğu böyle geçiyor hep. Eşim de sürekli gezdiriyor ama ben artık kendimi sahibinin köpeği gibi hissetmeye başladım. Eşim sabah işe akşam okula gidiyor ee onca koşuşturmanın içinde bir de beni düşünmeye çalışıyor canın sıkılmıştır gel seni dışarı çıkarayım, gel seni şuraya götüreyim.. Buraya ilk geldiğimde yadırgadığım şey, "hani sokaklar çok temiz diyorlardı gayet pis her yer köpek pisliği" ile dolu. Ve markete gittiğinizde o "bir poşet daha versene ablam" cümlesini aklınızdan silin çünkü Almanya'da poşetler paralı :D İlk geldiğimde bunları çok yadırgamıştım. Köpeklere verilen değer çok güzel! Türkiye'de bir kadın köpeğini tramvay'a mi ne bindirmişti. Ve bu yüzden güvenlik görevlisinden dayak yemişti. Almanya'da köpekler her yerde! Cafede,arabada,tramvayda,markette.. Ulaşımda bisiklet çok fazla kullanılıyor.

Pazar günleri bütün mağazalar kapalı oluyor. O yüzden cumartesi gününden son eksiklerinizi almanız lazım, açık market bulmak imkansız. Sevdim ben bu ülkeyi bir de dili öğrensem süper olacak ama çok zor :( İyi ki kış aylarını çok seviyorum, o kadar güzel ki şu an burası. Her yer Noel süslemeli. 
Dil o kadar önemli bir şey ki! Bir yere gitmem gerekirse tek başıma gidemiyorum illa yanımda biri olması gerekiyor, sağ olsun bir görümcem bu konuda hep yanımda. Diğer görümceden hayır yok.


 Buraya geldim geleli çok komik, güzel günler geçirdim ama bir tanesini hiç unutamıyorum şimdi sizlere onu anlatacağım :D
Vizemin süresi dolmuş ve onu uzatmak için muhtarlığa gitmemiz lazım. (Binanın adı muhtarlık mı bilmiyorum eşimin ailesi öyle dediği için ben de öyle diyorum) Biz sabahın köründe gittik sıra beklemeyelim diye, gözümü uykudan açamıyorum zaten. Biraz bekledikten sonra görevli beyefendi odadan dışarı çıktı ve herkesin pasaportunu almaya başladı. Biz de uzatınca bize şöyle bir dönüp baktı havalı havalı. Bir şey de söylemedi kafasını çevirdi gitti. Bana o an öyle bir sinir geldi ki, giderken arkasından baya bir söylendim. "Sivilce suratlı,içinin pisliği suratına vurmuş sen kimsin de  bizi beğenmiyorsun" falan filan :D Görümcem de epey sinir olmuştu. Sonra adam tekrar odadan çıktı içeride aldığı pasaportların işini halledip. Bizim pasaportları aldı meğer sıraya göre alınırmış, biz sonradan gelmişiz o yüzden bizimkini sonra almış. Eee öyle de insan bari açıklama yapar. Neyse sıra bize geldi biz içeri girdik. O sırada görevli bitmeyen işi ile uğraşıyor bilgisayarda hala ben de görümceme diyorum ki, bak gördün mü suratımıza bile bakmıyor adam seçiyor bu Almanya iyice sinir oldum falan diyorum saymaya devam ediyorum. Daha sonra adamın işi bitti ve "merhaba hoş geldiniz, bayramınız mübarek olsun"  dedi. O an kendimi yerlere atmak istedim ve adamın suratına hiç bakamadım :D O kadar saydım saydım adam Türk çıktı. Yani burda nasılsa Türkçe anlamıyorlar diye rahat rahat konuşmayın her an her yerden Türk çıkabiliyor :D 
Bu anımı hiç unutamam. İşte böyle gençler, bakalım bir kaç sene geçince dili de az çok öğrenince daha iyi alışacağım. Yoksa sevilmeyecek bir ülke değil. Sevgiler...

15 Yorumlar

  1. Bir ülkede dil bilmemek gerçekten çok zor.. Kaldı ki Almanya,Türklerin çok olduğu bir ülke.Yine de resmi işlemler ve kurumlarla yapılan görüşmelerde ingilizce bilmek bile yeterli değil.İlla Almanca konusmak gerekiyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet mesela Fransada İngilizce bilselerde mutlaka Fransızca derdini anlatmanı bekliyorlarmış dil problemi kötü:))

      Sil
    2. Evet canım gerçekten çok zor. İngilizce çoğu yerde geçerli olsa da resmî dairede Almanca bekliyorlar. Ama Almancası 0 İngilizcesi iyi olan biri de işini halleder diye düşünüyorum. Bir değişik muamele yapıyorlar Avrupa ülkesi olmalarına karşı hepsi :) Gerçi benim ingilizcem de yok o ayrı mesele :D

      Sil
  2. bu güzel paylaşım için her iki blogger arkadaşıma da teşekkür ederim.sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğine sevindim canım sevgiler:))

      Sil
    2. Ben teşekkür ederim okuduğun ve beğendiğin için <3

      Sil
  3. Mügecim harikasın yaa :) keyifle okudum:) inşallah biran önce öğrenirsin ve Almanya sana harika biryer haline gelir...Emeğinize sağlık kızlar ..KElebeğimm gelecek anıyı sabırsızlıkla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir anı var sırada:))

      Sil
    2. Sağol Tuğçemm <3 umarım öyle olur, zaman iyi gelir bana.

      Sil
  4. Şu almanlara bak ya... poşeti bile parayla veriyorlar:)) Cimri olduklarını çok duymuştum. Eşim orda iki aydır. Çok soğukkanlılar diyor. Böyle bir durumda dili bilmemek zor oluyor tabi. İnşallah kısa sürede öğrenirsiniz.Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya en çok ona şaşırdım poşet parayla olurmu ya:))

      Sil
    2. Almanların adı çıkmış ya cimri diye gerçekten de öyleler. Memleketimizin sıcakkanlılığı yok tabi, bazen bu kadar çok disiplinli olmaları hoşuma gidiyor bazen de hiç hoşuma gitmiyor. Bazı Almanlar çok iyi sıcakkanlı, yani en azından burada yaşayan Türklerden daha sıcakkanlı ve güleryüzlüler. Sağolun öğrenirim inşallah 🙏🏻

      Sil
  5. Yazıyı yazan Bakımlı Bayan'a ve paylaşan sana teşekkürler...İnsanın sil baştan yeni bir hayata başlaması,adapte süreci...kolay değil tabi.Zaman geçtikçe her şeyin daha alışılabilir olacağından eminim ben..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim sevdiğinize çok sevindim:))

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim 🙏🏻 Gerçekten sil baştan hayat ne zormuş, evlenmeden önce böyle zorluklar yaşayacağımı hesaba almamışım hiç! Ama zamana inanıyorum, bana iyi gelecek.

      Sil