-->

adsense

20 Eylül 2016 Salı

PEKİ CİDDİ FİRMA NASIL OLUR?


Dün yazmış olduğum BLOGGERLARI BEKLEYEN TEHLİKELER-CİDDİYETSİZ FİRMALAR adlı yazımın sonunda ciddi firmalar ile ilgili bir başka yazı yazacağımı söylemiştim.

Bloggerların gerçekten yaşadığı bir çok zorluk var fakat kaliteli bir firmayla çalışıyorsanız işiniz çok kolaylaşıyor.Kaliteli ve ciddi firmaları insan zaman içinde deneyimleri sayesinde keşfediyor.Benimde çalışmaktan son derece zevk aldığım,beni yarı yolda bırakmayan,işinin ehli,ciddi firmalar oldu.Çok fazla değil ama oldu.Bu yazımda herhangi bir yerme,hakaret olmadığı için isim vermekte istiyorum doğrusu.

Öncelikle bir proje gerçekleştirecekseniz ciddi bir firma sizinle her şeyi enine boyuna konuşur.Mesela çekiliş yapacaksanız size öncelikle oldukça düzgün yazılmış bir mail atar ve kendi adından çok firması adına hitap eder.Yani siz irtibatta bulunduğunuz kişinin cinsiyetini fark bile etmezsiniz önemli olan firmadır.

  Ve size açık açık bu çekilişte biz takipçilerinize markamıza ait 100 ml.lik bir el kremi,50 ml.lik  aloe veralı bir yüz kreminden oluşan bir paket hazırlayabiliriz.Size de aynı paketten yollayabiliriz.Çekilişin 15 gün sürmesini istiyoruz ve şu şu hesaplarımızı takip şartı koşuyoruz,kabul ediyormusunuz? türünden bir mail atarlar.Sizin kabul mailinizi gördükten sonra hemen iletişim bilgilerinizi ve mutlaka telefon numaranızı alırlar ki herhangi bir sorunda sizi arayabilsinler.

  Benim en beğendiğim özellikleri devamlı olarak maillerini kontrol etmeleridir.Ciddi firmalar sizin mailinizi en geç bir saat içinde görür ve anında cevaplarlar.Eğer maillerinin sizin elinize ulaşmadığını düşünürlerse telefon açarak sorunu çözerler.

   Sizin kargonuzu adres bilgilerinizi aldıkları gün hemen yollarlar ertesi güne kalacaksa kargo mutlaka size yazarlar ve kargonun takip no su hakkında sizi mutlaka bilgilendirirler ki kargonuzu takip edebilin.

  Çekilişin her aşamasını mutlaka takip ederler ve istenilen üyelikleri yapmayan olursa sizden çekilişe katmamanızı talep ederler.Fakat onlarını takibini sadece siz hissedersiniz takipçilere hiç hissettirmezler.Sonuç açıklanır açıklanmaz size mail atarak kazananın bilgilerini isterler ve hemen o gün kargoyu yollarlar.Sonra sizden ulaşıp ulaşmadığı hakkında bilgi isterler.Paketlemeleri son derece dikkatli ve özenlidir.

  Bütün proje sonuçlandığında bir mail atarak emekleriniz için teşekkür ederek sonraki projelerde görüşmek dileğiyle blogger listelerine adınızı eklediklerini belirtirler.Ve eğer sizden memnun kalmışlarsa hakikaten sonraki projelerde sizi ararlar.

   Bu tür bir kaç firmayla çalıştım size son kullanma tarihi geçmiş ürün yollamazlar,hiç bir şekilde projenin konusundan sapacak sohbetlere girmezler,maillerinizi cevapsız bırakmazlar,son derece kibar bir şekilde yaklaşırlar,projenin başından sonuna destekçiniz olurlar,ürün hakkında yazdıklarınıza müdahale etmezler,ürünü yolluyoruz ama lütfen ben satın aldım yazın demezler,sizden garip,mantıksız isteklerde bulunmazlar,son derece titiz davranırlar ve sizden de karşılığında aynı titizliği beklerler,kargo parasını katiyen ne size ne de takipçinize ödetmezler.

  Böyle firmalarla proje gerçekleştirmek gerçekten son derece rahat ve keyiflidir.Kendinizi değerli hissedersiniz hiç problemsiz gerçekleşir olur biter her şey.Bilmiyorum belki başka bloggerlar sıkıntı yaşamış olabilir ama bana hiç sıkıntı çıkarmayan defalarca çalıştığım bir kaç firma var ve bunların adlarını vermek istiyorum.Bu firmalara titizlik,ilgi,seviye ve kaliteleri için teşekkür ediyorum.İşte isimleri
1- OTACI

2-RAEN

3-LIMONIAN

4-LİLA KUTU

Daha hatırlayamadığım bir çok firmayla projeler gerçekleştirdim bazılarından memnun kaldım bazılarından kalmadım çoğuyla sadece bir kere çalıştık  ama gerek çekiliş gerek ürün tanıtımı olsun birden fazla kereler çalışıp eğlenceli işler çıkardığımız firmalar bunlar.Umarım kalitelerinden ödün vermeden devam ederler sevgiler...

24 yorum:

  1. Aralarından Raen'le çalışmıştım, zaten ürünlerini severek alan bi tüketiciyim. Çalışmaları cidden özenliydi.
    Firmaların isim vermeme isteklerini ya da hediyedir diye söylemeyin isteklerini anlıyorum aslında. O kadar çok kişi ürün, hediye talebinde bulunuyor ki onlarda bundan bıkıyorlar ve yetişemiyorlar. Bazıları fark edilmediği için yazmak durumunda kalıyor bazıları beleşçiliğinden...
    Objectif olarak yoruma karışmıyorsa o firma hem kendine güveniyor hem de işini yapıyordur.

    Kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım haklısın ciddi firmalar hemen kendini belli ediyor:))

      Sil
  2. Yazınızı cok faydalı buluyorum okumaktan keyif aldım ve not aldım bir çok şeyi ögrenmem gerekiyormus :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana yol gösterebiliyorsam ne mutlu bana:))

      Sil
  3. Anlattığınız gibi firmalar varsa gerçekten helal olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet var hatta yazının ikinci kısmını yazmayı düşünüyorum ya da bu yazıya eklme yapabilirim söylemek istediğim bir kaç şey daha var

      Sil
  4. Noktasına kadar katılıyorum. Ellerine sağlık ne güzel bir yazı olmuş. Hele ki çoğu zaman karşınızdakinin cinsiyetini bile anlamazsınız. Önemli olan firmadır ifadesi ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet cinsiyetini anlamadığım firmalar daha çok hoşuma gidiyor çünkü bir bey ile sohbet etmek fikri bana eşimin haberi olmadan biriyle konuşuyormuşum gibi geliyor ve rahatsız oluyorum.

      Sil
  5. Ellerinize sağlık ürünlerinizde ki gerçek fikirlerinizi belirttiğiniz gibi firmalarla ilgili artı ve eksi düşüncelerinizi açıkça yazmanızı çok yerin de buldum.Bu tarz yazılar çoğaldıkça eminim herkes biraz daha dikkatli ve düzgün çalışacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında herkes memnun olduğu firmaları aşağı eklese ne güzel olur:))

      Sil
  6. İlk iki firma ile çalışmadım ama son ikisine katılıyorum :) Özellikle Lila Kutu hem gönderim öncesi, hem gönderim sonrası takibiyle çok başarılı bence. Ben ayrıca Yaşam Dükkanı'nı ve Thalia Natural'ı da seviyorum. Özellikle Thalia, blogger ilişkisi açısından çalıştığım en iyi firmalar arasında ilk 3'e çok rahat girer. Ürünlerini zaten beğeniyorum, iletişimleri de düzgün olunca daha keyifle kullanılıyor. Keza Gratis de aynı şekilde sevdiğim ve ciddi bulduğum bir firma (koca drugstore'u ciddi bulma yorumuma gülenler olabilir ama cidden neler var demek istedim :D).
    Bu arada, geçen sefer unutmuşum ama, kendisi ulaşıp, adres-telefon alıp, sonra da ortadan kaybolan firma ve PRlardan nefret ettiğimi açık dille söylemeliyim. Bir de, gönderimi kabul etmeden önce içerik sorduğumda hiç yanıt vermeden iletişimi kesen firmalar var. Aslında bunları çok açık seçik ifşa edebilmeliyiz ama yasalar Türkiye'de izin vermiyor ne yazık ki...
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel işte sende beğendiğin firmaları eklemişsin bir teşekkür olsun bizden onlara:))

      Sil
  7. sadece Lila Kutu ile çalıştım gerçekten çok düzgün ve özenlidir. ondan başka firmalarlarla da sorunsuz çalıştığım oldu gerçekten tam olarak yazdığın gibi herşey tıkır tıkır gitti.. bu arada dün yazdığın yazıda başka blogger istedi diye firmanın listeden çıkardığı blogger gördüm demişsin onlardan biri de benim işte :-((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OOO benim tanıdığım başka bir blogger daha var birileri şikayet etmiş ve bir Türk markası listeden çıkarmış oda sizin gibi eski ve iyi bir bloggerdır şok olmuştum duyunca çok ayıp bir şey:((

      Sil
  8. Çok güzel bilgiler bunlar ve benim gibi bu konulardan uzak duran biri için de çok faydalı... Çünkü gerçekten güvenemiyorum firmalara, hele ki şahıs olunca hiç...

    YanıtlaSil
  9. Etkileyici, ne kadar fark var ilk anlattığın firmalar ve onlarla yaşananları paylaştığın yazı ve bu yazı arasında.

    Ciddiyet güven getiriyor sahiden.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Eger anlattigin gibi özenli islerini yapanlar varsa, bu yapmayanlara da örnek olmali bence. Markalarin büyümesinde de cok etkilidir tutumlari, bazen en ufak bir tavirlarindan sinir olup senelerdir aldigin ürünü bile almak istemeyebilirsin, en azindan ben öyleyim.. Tavir önemli, ne güzel yazmissin ellerine saglik ders oluyor bunlar hep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bende sinir olursam bir daha ürününü almam

      Sil
    2. Aynen bende sinir olursam bir daha ürününü almam

      Sil
  11. Bireysel olarak hiç çalışmadığım firmalar. Güzel bir anlatım olmuş.

    YanıtlaSil


Sitede yer alan yorumlar ve içerik yazarın kişisel ve objektif görüşlerini yansıtmaktadır. Blogda bahsi geçen ürünlerin okuyucular tarafından kullanılması halinde oluşabilecek sorun yada memnuniyetsizlikten dolayı yazar hiçbir sorumluluk kabul etmemektedir.


Yazılarımın izinsiz ya da kaynak belirtilip link verilmeksizin kopyalanması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na göre suçtur. Aksine hareket eden blog ve siteler hakkında yasal işlem başlatılacaktır.