-->

adsense

19 Eylül 2016 Pazartesi

BLOGGERLARI BEKLEYEN TEHLİKELER-CİDDİYETSİZ FİRMALAR

Selamlar bugün beni blog dünyasında rahatsız eden bir kaç olayı paylaşmak istiyorum.Özellikle genç blogger arkadaşların dikkatle okumasını rica ediyorum.Bildiğiniz gibi markalar artık bloggerlar ile çalışma yapmayı çok seviyor çünkü bizleri takip eden fikirlerimizi önemseyen insanlar mevcut ayrıca büyük reklam masrafları yapmadan adları anılıyor.Eğer proje yaptığınız firma ciddi bir müessese ise hiç bir sorun çıkmıyor gayet güzel bir çalışma gerçekleştiriyorsunuz fakat iş ahlakından yoksun bir firmaysa o zaman işler sarpa sarıyor çok dikkatli olmak lazım.

  Bundan bir kaç ay önce bir firmadan dm aldım sadece şunlar yazıyordu mesajda"Sizinle blogger çalışması yapmak istiyoruz ofisimize gelebilirmisiniz?"Bunu okuyunca şok oldum bu nasıl bir mesajdır.Hemen firmayı takipten çıktım ve engelledim hatta hackerların eline mi geçti acaba diye düşünmeden edemedim.Yani her şeyin bir yolu yordamı vardır önce güzel bir davetiye yollarsın bloggerların mail adreslerine etkinliğimize davetlisiniz diye mesela bana gelmiş eski bir davetteki gibi
Üstelik tek bir blogger değil bir çok bloggerı davet edersiniz ve sonra tekrar mail atarak gelip gelemeyeceğinizi bildirmenizi rica edersiniz.Yani ofisimize gelir misiniz diye tek bir kişiye atılan mesaj hiç hoş değil ve yanlış anlaşmaya müsait.Adabı bilen,köklü firmalarla çalışmayı seçmeli yeni blogger arkadaşlar diğerlerinden uzak durmalı kanımca.

Başka duyduğum,gördüğüm olaylarda oldu mesela bir arkadaşa mail gelmişti bundan bir kaç yıl önce bir satış sitesinden "Numune göndermek istiyoruz;nerede oturuyorsunuz?"diye sormuşlar.O arkadaş da semtini söylemiş ve karşılığında gelen cevap şu:"Bize yakınmışsınız kargoyla uğraşmayalım siz bana adresinizi verin ben evinize getireyim paketinizi."denmiş.Tabii arkadaş hemen yazışmayı kesmiş ve bize bahsetti bu olaydan;şok üzerine şok geçirdik.Bu işi hiç anlayamadım firmalar size ürün göndermek isterlerse adreslerinizi rica eder ve kargoyla yollarlar evinize getirelim ne demek?Arkadaş adresini vermek gibi bir hata yapmamış ama zaten güvenilir bulmadığı firmalar için kendi adresini değil eşinin iş yeri adresini veriyormuş.Bunu bende yapıyorum çünkü olur olmaz herkese ad,adres vermek bence doğru değil.

Bir arada bana ve bir arkadaşıma online bir satış sitesini tanıtmamız için bir teklif gelmişti.Siteyi inceleyip tanıtıcı bir yazı hazırlamamız istenmişti ve bize üç ürün yollanacağı söylendi.Ürünler oldukça pahalı markalardandı ve biz yazıyı hazırladık ürünlerimiz geldi.Ama unutulan bir nokta vardı bize sample ürünler geleceği söylenmemişti.Şaşırdık kaldık insan yaşadıkça bazı şeyleri öğreniyor hakikaten.

Bir keresinde de büyük bir firma bir PR ajansına tanıtım işlerini vermiş.PR ajansı bize yeni çıkan ürünleri göndermek istediklerini belirtti ve adresimi istediler.Aradan bayağı bir zaman geçti bir çok bloggera ürünler gitmeye başladı.En sonunda bir mail attım ve benim kargomun ulaşmadığını söyledim,takip nosu istedim.Gelen cevapta kargo firması ile görüştük ve kargonuz gelecek şeklindeydi.Daha sonra yazmadım bir daha ve kargo falan gelmedi.Markaya PR şirketiyle ilgili şikayetimi mail ile bildirmeyi ihmal etmedim.

Bir süre önce gene bir dm geldi kişisel bir hesaptan gelen bir mesajdı ve bir şey sormak istediğini söylüyordu.Cevaplayınca şu şekilde bir konuşma gelişti "Galiba makyaj yapmayı seviyorsunuz.Hesabınızı çok beğeniyorum."Karşılığında ben de kusura bakmayın ama sizinle sohbet edemem bu hiç hoş değil dedim.O zaman karşı taraf "Ben Türkiye ye yeni gelen bir markayı temsil ediyorum acaba ürünlerimizi denemek istermisiniz?"dedi."Kusura bakmayın bu işler böyle yürümüyor  sizin bir reklam departmanınız yok mu?Kusura bakmayın ama sizinle sohbet edemem" dedim.Yalnız bu bey kötü niyetli değildi sadece deneyimsizdi ve işlerin nasıl yürüdüğünü bilmiyordu.Bunu sonraları anladım çünkü bana tekrar yazdı ve "Bir PR ajansıyla anlaştım sizinle temasa geçecekler"dedi.Hakikaten bir on beş gün sonra tanınmış bir ajans dan  telefon geldi ve ürünleri denemem için yollamak istediklerini belirttiler.Bunu da farklı bir anı olarak hatırlarım.

Daha hatırlayamadığım nice anı var.Bu yazıyı yazmamın ve bazı duyduğum gördüğüm şeyleri sizle paylaşmamın amacı genç,deneyimsiz bloggerların dikkatli olması için bir farkındalık yaratma isteğimdi.Sadece benimde bu alemde bir yerim olsun,bende projeler yapayım diye güvenilmez,ciddiyetsiz firmalarla hiç bir şekilde irtibata geçilmemeli.Büyük konuşmak istemiyorum gördüğünüz gibi zaman içinde benim ve tanıdığım eski bloggerların bile başına olmadık işler gelebiliyor.Aslında hepimiz dikkatli olmalıyız.

Peki benim için ciddi firma nedir?Bunu da bir başka yazımda anlatmayı planlıyorum.Çok yoğun geçiyor günlerim ve ben blogum ile vakit geçirmeyi çok seviyorum.Sevgiler...


55 yorum:

  1. Kalemine sağlık. En güzeli işi PR cılara bırakmak ama onlarda da ahbab ilişkisi ile iş dönüyor 👊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın bol bol etkinlige gidip çevre yapanlar daha kolay ilerliyor

      Sil
  2. Gerçekten okuduğum en bilgilendiric yazılardan birisi olmuş..

    YanıtlaSil
  3. Az bile yazmışsın,neler neler yaşıyoruz bu konuda. Ancak bir de aynanın diğer yüzü var. Bazı firmaların sosyal medya hesaplarını yürütürken bazı "blogger"lardan gelen taleplerle karşılaştım, inanamazsın. Birkısmının tanıdık olması ve hesabı benim yürüttüğümü bilmemeleri kaderin bir oyunu :))) söyleye söyleye dilimde tüy bitti ama olmuyor olamıyor. PR şirketleriyle yürütülen ahbap-çavuş ilişkileri, parayla alınan takipler/beğeniler ve bunlara inanan markalar oldukça bu işler değişmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oo bi ara ufaktan dedikodu yapalim sen daha cok seyler gormussun canim öpüyorum:))

      Sil
    2. Ben de Nilgün'e benzer şeyler yazacaktım; ellerine sağlık Nilgün'cüm... Aynen katılıyorum. Ben bu işi hobim olarak çok severek yapıyorum; ancak, bazen insan gördükleri karşısında haksızlığa uğradığını düşünmüyor değil. Biz işimize bakalım; ama bu tür bir yazı -okuyup anlamak isteyen yeni blogger arkadaşlar için- çok iyi olmuş, eline sağlık ^_^ Sevgiler!

      Sil
  4. Güzel bilgiler, bir arkadaşım bana kişisel bloğu bırak yemek bloğu aç yumurta kırsan yanına pipetten iki şekil yapsan reklamı kırarsın demişti. bloğu sadece kar amacıyla yapanlar çok malesef. reklam verenlerde bundan faydalanıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklisin canim ama en güzeli kişisel blog bence ne arzu edersen yazarsin cok daha rahat

      Sil
  5. Çok bilgilendirici bir yazı olmuş bir solukta okudum emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Dışında olduğum bir alan, ilgiyle okudum yaşadıklarını.
    Deneyimlerini teklifsizce paylaşanları da ayrı seviyorum, kibirden uzak ne hoş bir yaklaşımdır bu.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok mutlu oldum güzel yorumlariniza:))

      Sil
  7. Eve servis vay be :) Bu tarz yaklaşımı olan firmalardan uzak durmak lazım, güzel bir konuya değinmişsin
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Ne kadar güzel ve faydalı bir yazı olmuş, emeğinize sağlık :*

    YanıtlaSil
  9. Gerçekten çok faydalı bir yazı olmuş, özellikle tecrübesizler için.Şahsım adına sevindim bunları okuduğuma bilgilenmek lazım

    YanıtlaSil
  10. Ya size minnettarım. Harika bir yazı olmus. Bende genc bloggerlardan biriyim ve böyle bir durum başıma gelse cidden anlayamazdım. Aklımdan bile geçmezdi. Çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  11. Bakalım daha neler göreceğiz bu alemde :)))

    YanıtlaSil
  12. Ay ben bıle korktum başıma gelmedi ama yakınım getirim dese bile belki kötü bile düşünemeyebilirdim. Güzel bir yazı olmuş canım hemen paylaştım herkes okumalı !!

    YanıtlaSil
  13. Çok bilgilendirici br yazı olmuş emeğinize sağlık ..Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. firmaları bilmem ama bir bloggeri bekleyen en büyük tehlike yine bir bloggerden geliyor bence ... sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oda var tabii ki ben onun çalıştığı firmayla çalışmam diyerek blogger listesinden çıkartılanlarıda biliyoruz:((

      Sil
  15. Ve daha neler neler...
    Blogger olmak çok özel ve önemli ve ne yazık ki hala bazı firmalar bunun farkında bile değil.
    Yazını zevkle okudum, sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. markaların PR ile çalışması tabi ki en iyisi ama bazı PR firmaları da bütün işlerini ahbapları kankileri ile yürütüyorlar değişen bir şey olmuyor yani :-(( ayrıca kullanım zamanı geçmiş ürün yollayan firmaları da unutma lütfen :-))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa onu nasıl unuttum oda geldi başıma:))

      Sil
  17. Sizden bunları okudukça iyi ki diyorum, benimle kimse iletişime geçmiyor. Azıcık aşım ağrısız başım diyorum :D Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  18. Çok faydalı bir yazı olmuş ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  19. eline sağlık, az bile yazmışsın daha neler neler oluyor cidden... benim de başıma geldi bu tarz abuk subuk şeyler.. aman bizlere uzak olsun bu firmalar...

    YanıtlaSil
  20. Bilgim olmadığı halde çok şaşırmadım aslında. Ama pek çok blogger için yol gösterici bir yazı olmuş. Bende işin arka planını öğrenmiş oldum bu sayede. Teşekkürler, sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. Dikkatlice okudum gerçekten faydalı bir yazı olmuş teşekkürler. Bende bu işi hobi olarak yapıyorum seviyorum yazıp paylaşmayı. Takibe aldım sizi bende beklerim bloguma sevgiler :)
    pelorina.blogspot.com

    YanıtlaSil
  22. bana da geçenlerde bir mail geldi, ürün göndermek istiyoruz diye, adres telefon yazdım tık yok, korktum açıkçası, birileri adresi öğrenmek için de yapabilir diye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet insan korkuyor,çekiniyor böyle durumlarda:((

      Sil
  23. Benim firmayla reklamla isim olmadi henüz ama çok bilgilendirici olmus. Ciddiyetsiz yaklasimlarsan ben de hiç hoslanmam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bayanlarla nasıl iletişime geçileceğini öğrenmeli firmalar

      Sil
  24. Bu konu çok ciddi, yapılan her dürüst çalışmayı provoke edenler var maalesef:(

    YanıtlaSil
  25. Bir sürü yeni sey ögrendim dikkat etmem gereken, ellerine saglik sirayla tüm yazilarini dizi halinde okuyorum hemen :)

    YanıtlaSil
  26. Guzel bi paylasim olmus merakla okudum, son anlattigin olayda kendime bi an guldum. Boyle bi kac msj almistim kisisel hesaplardan ve simdide yaklasma taktigi olarak kozmetigimi alet ediyorlar diye sinirlenip cvp vermedigim gibi engelledim, belkide gunahlarini almisim dir😂😂

    YanıtlaSil
  27. Bizimde bu gece ki lipstick ruj muhabbetimizden sonra daha neler neler yasandigini gormus olduk.. Emegine saglik..tekhlikeli isler.. Allah kotulerden korusun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sorma birde takipçi gibi yaklaşan erkekler var çok dikkatli olmalıyız:))

      Sil


Sitede yer alan yorumlar ve içerik yazarın kişisel ve objektif görüşlerini yansıtmaktadır. Blogda bahsi geçen ürünlerin okuyucular tarafından kullanılması halinde oluşabilecek sorun yada memnuniyetsizlikten dolayı yazar hiçbir sorumluluk kabul etmemektedir.


Yazılarımın izinsiz ya da kaynak belirtilip link verilmeksizin kopyalanması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na göre suçtur. Aksine hareket eden blog ve siteler hakkında yasal işlem başlatılacaktır.