Selamlar canım sıkkın,moralim bozuk ne yapayım derken koştum geldim gene bloguma.Bakıyorum da her sıkıntılı anımda aklıma gelen ilk şey olmasaydı ne yapardım bilmiyorum?İnsan ister istemez üzülüyor,sinirleniyor herkesin başında bu dert çünkü yüz yüze bakmamız gereken bazı insanlar var.Atamıyorsunuz hayatınızdan def edemiyorsunuz sadece ya sabır diye diye ömür bitiyor.Neyse bu konuyu kapatıp iyice sinirlerimi bozmayayım.

Ne hakkında konuşalım bugün?

Yaz tatiline gitmeme çok az zaman kaldı.Beni tatile gitmeden bir gerginlik basar.Bavul hazırlamak,aman bir şey unutmayayım,tekrar biletleri kontrol edeyim,uçuş saati değişmiş midir vs.kafamda binlerce soru olur.Bu kadar kafaya takacak ne var bilmiyorum.Her yıl gittiğim aynı yollar aynı yerler.
Ve sonuçta gayet eğlenmiş biçimde dönerim.Ama şu gidiş aşaması stresini bir yenebilsem.

Bayramdan hemen sonra tatile çıkacağım ve ben yokken yayınlanacak bütün yazılarımı planladım.Yani blog konusunda sıkıntı yok ama yorumları ancak arada bilgisayar ve internet bağlantısı bulduğumda cevaplayabileceğim umarım kimse kızmaz,alınmaz.

Tatilde cep telefonumdan sınırlı zamanlarda ancak internete bağlanabiliyorum.Aslında biraz da uzak kalmak istiyorum çünkü bütün kış internet bağımlısı olarak geziyorum zaten.Tedavi gerektirecek kadar hastayım bence;olmasaydı yaşayamazdım ama bir ayda olmasın istiyorum.

Tek istediğim kızımla unutulmaz anlar geçirmek aynı evde olmamıza rağmen kışın dersler,ev işleri,hayat karmaşası kızımla hiç ilgilenmiyorum.Yaz tatili bizim kaçışımız baş başa yüzüyoruz,geziyoruz ve saatlerce yürüyoruz.

Nerelere mi gidiyoruz?

İstanbul da bir halam var benim 19 yaşımdan beri her yaz mutlaka gidip 10 gün kadar onunla kalırım.Mutlaka bekler,yolumu gözler.

Eskiden torunları,çocukları,kocası,başka kuzenlerim ben gittiğimde herkes orada olurdu.Ünlü okey partilerimiz vardı bizim hep yenen o zamanlar küçük olan kuzenim olurdu aslında herkes onun yenmesi için çabalardı.Bir başka kuzenim saçlarıma fön çekerdi çünkü kuaförün yanında çırak olarak yazları çalışırdı.

Geceleri kalabalık gençler halamın ünlü balkonunda oturup sabaha kadar sohbet ederdik.Canımız istediği gibi çıkar gezerdik kimse karışmazdı bize.Lunaparka gidip Ranger'a biner aramızdaki korkaklarla dalga geçerdik aslında hepimizin yüreği duracak gibi olurdu.Halamın kocası bizi sahile götürür saatlerce gezdirir,puding yapardı bize.Bir gün yüzmeye gidecektik zararlı alışkanlıklarımızdan dolayı rahat olmak için onun gelmesini istememiştik.Zavallı adamcağız hazırlanmıştı bile onu ekip gidip bir güzel yüzmüştük:))

Çoğu zaman balkonda muhabbet ederken uyuya kalırdık halam gelip bizi balkondan toplar bir sürü lafla yataklarımıza yollardı.Sabah kalktığımızda ev tertemiz,kahvaltı hazır olurdu.Halam hiç birimize iş yaptırmaz zaten beğenmezdi bizim yaptığımız işleri sabah namazıyla kalkar sesizce evi toparlar uyandırırdı.Bazen kızdığında kovacağım hepinizi derdi.

Çıkar,gezer gelirdik mis gibi yemekler hazır.Her gün birimizin istediğini yapardı.O zamanlar Tuzla'da oturuyordu.Her yıl Gelin pasta hanesine gider mutlaka tatlı yerdik.Çok güzel günlerdi.

Martı sesleri kafamda hala dinleyerek uyurdum hep sonsuz bir huzur içinde.Zamanla her şey değişti.Halamın bir çocuğu vefat etti.Diğer iki oğlu yurt dışına yerleşti.Torunlar büyüdü.Hatta biri evlendi bile.Şimdi halama gittiğimde kimsecikler olmuyor.Çocuklar büyüdü ve artık bizimle kalmaktansa arkadaşlarıyla tatile kaçıyorlar.Bir saat görsek iyidir yani.

Yurt dışından gelenlerden birine hiç değilse bir gece kal dedik aman demez olaydık getirmiş yanında bir sürü tuhaf tipi bizim titiz halam onlar bir yerlere oturdukça kudurdu.Yemek yetiştiremedik,gitmelerini zor bekledi halam etrafı temizlemek için.

Artık zaten geliş gidiş zamanları da uymuyor herkesin işi gücü var.Gittiğimde açıyoruz eski resimleri saatlerce konuşuyoruz,elinden geldiğince bir kaç müzeye falan gidiyoruz beraber.Ölenler kalanlar her zaman dilimizde.Kaldık mı baş başa.

Sonra ailemin yanına yazlığa geçiyorum ben.Babam harika tatil yapan bir insandır.Çok eğleniyoruz.Beni mutlaka tavernaya,diskoya götürür benle birlikte oynar bile:))Gündüzleri deniz sefasından sonra akşam oradaki arkadaşlarla buluşup çocuklar parkta oynarken sohbetler ederiz.Yıllardır orada da bir çevremiz oldu tabii kızım her yıl oraya gelen çocuklarla oynarken bende anneleriyle arkadaş oldum.

Kızımın yıllık doğum günü partisini yaparız arkadaşlarla beraber.Çok güzel geçer günlerimiz.

Sonra eşim gelir oralara yakın çok sevdiğimiz bir butik otelde konaklarız.Sonrada her yıl farklı illeri gezip kültür seyahatleri yaparak tatilimizi bitiririz.

Anlattıkça sinirlerim düzeldi umarım sıkmadım sizi.Sadece yazmak istedim,bir şeyleri anlatınca insan rahatlıyor.

Umarım kızımda büyüdüğünde annemle unutulmaz tatillerimiz vardı diye hatırlar.Geriye bir tek güzel günlerin anısı kalıyor,insan hep geçmişi özlüyor.Sevdiklerimiz yanımızdayken değerini bilmek gerekiyor.Zamanla her şey değişiyor.Tatil dönüşü kısmetse gene sizi buralarda görmek istiyorum.Ben yokken blogumu yalnız bırakmayın lütfen.Umarım hepimiz için unutulmaz bir yaz tatili olur.Sevgiyle kalın...

22 Yorumlar

1. Düşündüğünden de keyifli geçsin inş. sağlıkla gidin dönün güzel bir enerjiyle başlarsın sevgiler.

2. Sıcacık ne güzel bir anlatım olmuş. Aile kalabalık olunca ne gğzel eğleniliyor değilmi. Bizde çok kalabalık bir aileyiz ve tabii ki eskisi kadar olmasada yinede çoğunlukla biraraya gelmeye çalışıyoruz. Bizim avantajımız hala yakın yerlerde olmamız. Size kızınız ve ailenizle iyi tatiller diliyorum. Sevgilerimle

3. biz yazlığa gideceğiz her zamanki gibi umarım herkesin yaz tatili güzel geçer..

4. içinize sinen öutlu anılar biriktirdiğiniz harika bir tatil olsun inşallah :)

5. Valiz hazırlığı konusunu stres yapma, bir kenara aklına geldikçe ihtiyaçlarını yazdığında hiçbirşey unutmadan stressiz bir şekilde hazırlığını tamamlamış oluyorsun :)
    Ve kabus gibi ama ben ne yapacağım bilemiyorum bayram ve sonrası hafta için bol bol yazı hazırlamam gerek, benimse tembelliğim fena halde üzerimde.
    Kızınla şimdiden güzel, eğlenceli ve bol güzel anılı bir tatil diliyorum :)

1. Yazı hazırlamakta çok zor gerçekten bende sana mükemmel bir tatil diliyorum:))

6. Şimdiden iyi tatiller diliyorum. Tadını çıkarın... :) Benim iznim ağustos sonu, sadece bir hafta... Keşke uzun uzun tatiller yapabilseydim. :)

1. Olsun az da olsa bir değişiklik her zaman iyidir

7. Oo valla bayıldım :) böyle aile tabloları beni hep duygulandırmıştır. Çok güzelmiş artık olmasa bile anısı bile yeter gibi düşündüm. Allah herkese nasip etsin böyle :) İnşallah dilediğiniz gibi kızınızla çok mutlu bir tatil geçirin. Burayı da düşünmeyin bence, gerçekten severek okuyanlar olarak burda olacağız.
    Keyifli tatiller :)

1. Haklısın elimizde sadece anılar kalıyor teşekkürler canım:))

8. Benim de eski tatil anılarım canlandı, ne güzel yazmışsın ve hatt iyi ki yazmışsın da burada kalmış ^_^ sevgiler!

9. Merhaba kesif etkinliginde gordum blogunuzu bende beklerim sevgiler 😊

bayankirpikk.blogspot.com

10. Keyifle okudum. Blogun en güzel tarafı tamamen istediğin şeyleri yazabilmen:)
    Sen yazıp rahatlamışsın bende okuyup kafa dağıttım:)
    Umarım yaz tatiliniz harika geçer:)