Selamlar Tavsiye Kanalının yapmış olduğu bir yarışma sayesinde Canan Tan'ın yeni çıkan kitabını ilk okuyanlardan biri oldum.Kitabımız Doğan kitap tarafından yayımlanmış.295 sayfadan oluşuyor.Ülkemizde Canan Tan'ın oldukça fazla seveni var.Pek benim tarzımda olmasa da kitapları, ülkemizde farklı sorunlara dikkat çekmeye çalışması güzel.Bu kitabında da ülkemizin Doğu Bölgelerinde yıllardır tekrarlanan ve hiç kimsenin bir şey yapamadığı Töre cinayetlerini ele almış.
Aslında sadece Töre cinayetleri değil kadının mal gibi alınıp satılması,çocuk gelinler,kadının hiç bir alanda söz hakkı olmaması,çocuklarının üzerinde hiç hakkı yokmuş gibi davranılması kitabının ana hatları arasında.Kitabın adı Pembe ve Yusuf olmasına rağmen ancak ikinci bölümde bu karakterlerle tanışabiliyoruz.Kitapta baskın olarak Keder karakterini gözlemliyoruz.Üçüncü bölüm ise en ilgimi çekmeyen bölüm oldu.Burada bir pansiyon ve oradaki fasıl anlatılıyor.Şarkı sözleri uzun uzun yazılmış.Benim ilgimi çekmediği için çok sıkıldım son bölümde.
Aslında kitap bütün olarak oldukça ilginç ama artık çok fazla bu konularda haberler,makaleler okuduğumuz için benim çok dikkatimi çekmedi.Sabırla Pembe ve Yusuf la karşılaşmayı bekledim ama çok geç oldu.Ben Pembe ve Yusuf arasında bir aşk beklerken karşıma iki kardeş çıktı.Devamlı olarak Kederden bir başkaldırı bekledim durdum.Yani kısacası benim beklentilerimi çok karşılamadı.Fakat bir çok kişinin hoşuna gittiğini biliyorum.Yazarımızın dili yalın,kitap oldukça akıcı sosyal bir problemi tartışıyor.Yani belki de bu kitap sizin kitabınız dır.Sevgiler...

2 Yorumlar