doğal ürünlerle temizlik

Evde Doğal Temizlik Yöntemleri

Günümüzde mümkün olduğunca kimyasal ürünleri kullanmamaya çalışıyoruz. Aslında evde bulunan bazı ürünlerle doğal temizlik ürünlerini kullanarak çok daha sağlıklı bir şekilde temizlik yapabiliriz.

Evde doğal temizlik yöntemleri, sert kimyasallar kullanmadan evinizi temiz ve taze tutmanın harika bir yoludur. Bu yöntemler yalnızca çevre için daha iyi olmakla kalmaz, aynı zamanda sağlığınız ve aileniz için de daha güvenlidir. İşte evinizde kullanabileceğiniz bazı doğal temizlik yöntemleri:

  1. Beyaz sirke ve kabartma tozu: Bu iki doğal bileşen, evinizdeki çeşitli yüzeyleri temizlemek için harikadır. Eşit miktarda beyaz sirke ve suyu bir sprey şişesinde karıştırın ve tezgah, mutfak aletleri ve banyo armatürleri gibi yüzeyleri temizlemek için kullanın. Kabartma tozu, lekeleri ve kiri temizlemek için hafif bir aşındırıcı olarak kullanılabilir. Bir macun oluşturmak için kabartma tozu ve suyu karıştırın ve fırınları, set üstü ocakları ve diğer yüzeyleri temizlemek için kullanın.

  2. Limon suyu: Limon suyu doğal bir dezenfektan ve koku gidericidir. Mutfak tezgahları, kesme tahtaları, kesme bıçakları gibi yüzeylerin temizliğinde ve tazelenmesinde kullanılabilir. Giysi ve çarşaflardaki lekeleri ve renk solmalarını gidermek için limon suyunu da kullanabilirsiniz. Bir macun oluşturmak için limon suyu ve kabartma tozunu karıştırın ve lekeye uygulayın. Birkaç dakika bekletin, ardından her zamanki gibi yıkayın.

  3. Uçucu yağlar: Limon, nane ve çay ağacı yağı gibi uçucu yağlar doğal temizleme özelliklerine sahiptir. Ekstra bir tazelik ve dezenfeksiyon artışı için bu yağlardan birkaç damla temizlik solüsyonlarınıza ekleyebilirsiniz. Evinizdeki havayı tazelemek için bir difüzöre birkaç damla uçucu yağ da ekleyebilirsiniz.

  4. Mikrofiber bezler: Mikrofiber bezler, kağıt havlulara ve diğer tek kullanımlık temizlik ürünlerine mükemmel bir alternatiftir. Süper emicidirler ve çeşitli yüzeyleri temizlemek ve tozlamak için kullanılabilirler. Ayrıca tekrar kullanılabilirler ve yıkanıp tekrar tekrar kullanılabilirler.

  5. Kastilya sabunu: Kastilya sabunu, evinizdeki çeşitli yüzeyleri temizlemek için kullanılabilen çok yönlü, bitki bazlı bir sabundur. Yumuşak bir bulaşık sabunu veya genel amaçlı bir temizleyici gibi kendi temizlik solüsyonlarınızı yapmak için kullanabilirsiniz. Gıdaların hazırlandığı yüzeylerde de güvenle kullanılabilir.

Bunlar evinizde kullanabileceğiniz evde doğal temizlik yöntemleri arasından sadece birkaçı. Doğal temizlik yöntemleri kullanarak zararlı kimyasallara maruz kalma oranınızı azaltabilir ve çevrenin korunmasına yardımcı olabilirsiniz. Sadece bu da değil, aynı zamanda paradan da tasarruf edersiniz, çünkü bu doğal yöntemler çoğu evde kolayca bulunabilen malzemelerden yapılabilir. Bu bir kazan-kazan durumu!

Doğal temizlik malzemeleri neler?

Her evde bulunan sirke, karbonat, limon gibi yiyeceklerin mükemmel temizlik malzemeleri olduğunu biliyor muydunuz?

Doğal Temizlik malzemesi kullanmanın faydaları nelerdir?

1-Son derece ucuzdurlar.

2-Her evde bulunurlar.

3-Tehlikeli kimyasallar içermezler.

4-Çevreye zararlı değillerdir.

5-Mikropları kırarlar.

6-Çocuklara ve aile bireylerine zarar vermezler.

7-Kolay kullanılırlar.

Evde Doğal Temizlik Yöntemleri nelerdir?


-Bulaşık makinenizi temizlemek için arada sırada içine bir miktar sirke dökerek boş olarak çalıştırın. Evde doğal temizlik yöntemleri devam ediyor.

-Bulaşık makinenize sıkılmış limonları koyarsanız bir kaç yıkma boyunca makinenize hoş koku verir.

-Lavaboları temizlemek için yarım çay bardağı kabartma tozunu yada sirkeyi döküp bekletin sonra üstüne kaynar su dökün.

-Çöp kovanız koku yapıyorsa çaresi basit ya altına suyu emmesi için gazete koyun yada çöp kovası ve torbasının içine kabartma tozu dökün bu şekilde kokuyu engellersiniz.

-Buz dolaplarını sirkeli suyla silin. Aslında evin her köşesini sirkeli suyla silmek hem mikropları kırar hemde evdeki bütün kötü enerjileri uzaklaştırır.

-Sirkeli suyla bütün evi sildikten sonra evde bir parça ada çayını yakarak bütün odalarda dolaştırırsanız olumsuz enerjilerin tamamı evinizi terk eder. Ada çayının yanı sıra çubuk tarçında yakabilirsiniz.

-Evde balık yaptıysanız bir tencerede su ve sirkeyi kaynatın bütün kokular gidecektir.

Ev temizliğinde portakal ve limon


-Portakal, limon kabuklarını fırında ısıtırsanız mutfağınız güzel kokar.

-Radyatörleri nasıl temizliyorsunuz? Ben elime eski bir yün eldiven giyiyorum ve üstüne temizleyici bir deterjan sıkıyorum. Parmaklarımla bütün radyatörleri siliyorum.

-Alüminyum tencerelerimin içine elma kabuğu koyup kaynatıyorum. Elmada oksalik asit var kir ve pası anında çözüyor.

-Greyfurt kabuğunda limonen adlı bir madde var fayans ve aspiratörlerdeki yağı yok ediyor. Hemde kokusu güzel.

-Banyo musluklarını limon ile siliyorum çünkü içeriğindeki asitlerle kireci bağlayıp suda çözünen bir madde haline dönüştürüyormuş.

-Lavantada lavandin adlı bir madde var bakterilere karşı çok etkili. Lavanta limon tuzuyla birlikte idrar lekelerinin yaptığı sararmaları yok ediyor.

Sizin bildiğiniz evde doğal temizlik yöntemleri var mı?

Bu yazımızı da okumalısınız: BB krem nedir?


56 Yorumlar

  1. Ben bazen tencereler kokmasin diye limonla ovup sonra calkaliyorum cok ise yariyor 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım doğal temizlik adına limonla tencere ovmayıda duymuştum.

      Sil
  2. Daha sağlıklı temizlik yöntemleri... Ne güzel. Sirke kullandığım bir temizlik maddesi benim de. Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende evin her köşesini sirkeli suyla silmezsem rahat edemiyorum duyduğuma göre sirke evdeki nazarı alıyor hatta sirke büyüyü dahi bozuyormuş.

      Sil
  3. Pratik yolları not aldım teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım doğal temizlik yöntemleri evinizi daha da güzelleştirir.

      Sil
  4. çok uzun zamandır alerjimden dolayı hazır temizlik ürünlerini kullanamıyorum.yazdıklarınızdan sadece greyfutu bilmiyordum deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağır kimyasallar hepimizde alerji yapıyor artık tükettik kendimizi doğala doğaya dönüş başladı kimyasal barındırmayan yenilebilir ürünlerle temizlik yapmak ne güzel.

      Sil
  5. Doğal temizlik yolu hiç kullanmıyorum ne yazıkki sadece balıknpişirdikten sonra salataya sıktığım limonun kabuğunu koyuyorum kokuyu yok ediyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğal temizlik ürünleri çok sağlıklı canım.

      Sil
  6. greyfurt kabuğunu ilk kez duydum deneneyeceğim. Bitki mucizesiyle pratik bilgiler için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitkiler kullanmamız için bize verilmiş mucizeler.

      Sil
  7. balık için olan yöntemi denemek lazım.Tencerelerinin kapaklarını diş macunuyla parlatabilirsiniz annem arada öyle yapıyor.Portakalın kabuklarını hep bizde kuruturuz gerçekten çok güzel koku veriyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende de pratik temizlik bilgileri var ne güzel.

      Sil
  8. İyimiş canım bazılarını denicem .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğal temizlik ürünleri kimyasal barındıran deterjanlardan iyi.

      Sil
  9. En iyisi doğal temizlik yöntemleri. Kimyasal yok, sağlığa zararlı değil. Teşekkürler faydalı bir yazı oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğal ürünlerle temizlik yapmak şimdi çok popüler.

      Sil
  10. Doğala dönüş çok önemli ve çok gerekli. Teşekkürler bu faydalı paylaşım için 👍😊🌷🤚

    YanıtlaSil
  11. Kimyasal temizlik malzemeleri yerine her zaman doğal temizlik maddeleri kullanılmalı. Güzel yöntemler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğal temizlik ürünleri hayatımızdaki önemli yerlerini almaya başladı.

      Sil
  12. sirke varya bi güzel temizliyor çoğu şeyi hemde çok sağlıklı güzel yazı 😊 👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sirke bütün mikropları kırıyor içersek enfeksiyonları geçiriyor.

      Sil
  13. sirkeli su,temizlik için kullanılan sirkelerden olmalı,biz genelde ondan kullanıyoz..pratik doğal çözümleriniz harika,biyere not alim işimize yarıcaktır,elinize sağlık efenim..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok normal sirke ile temizlik yapıyorum ben elma sirkesi beyaz sirke de çok kullanılıyor ama ben bir türlü beyaz sirke satan yer bulamadım.

      Sil
  14. Sirkeli su ile evimi silerim toz alırken de kullanırım .
    Bulaşık makinası ve çamaşır makinasına da kullanıyorum sirkeyi .
    Çok faydalı bir yazı olmuş diğer tavsiyelerini de not alıyorum teşekkür ederim sevgiler 🌸🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dün sirkeli suyla buzdolabımı temizledim bende.

      Sil
  15. güzel yöntemler dediğn gibi sirke de çok önemli..

    YanıtlaSil
  16. Evde doğal temizlik yöntemleri kullanmayı bende çok seviyorum. Kendi bulaşık çamaşır deterjanımızı da yapabiliriz. Hatta balık demişken aklıma gelen bir şeyi söyleyim. Yağlı kağıt ile pişirilince hiç koku olmuyormuş ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Balık pişirme yöntemiyle ilgili pratik bilgiler verdiğin için teşekkürler.

      Sil
  17. Çok güzel bir yazı dikkate almak lazım gerçekten

    YanıtlaSil
  18. Doğal yöntemleri genelde ben de tercih ediyorum ama annemizgiller gibi eski toprak hatunlar tuz ruhunu içercesine kullanmamız taraftarı ve de doğal yöntemlerle yaptığımız temizliği beğenmiyorlar. Ama ben yine de bu konuda kendimi geliştirmekten yanayım. Paylaşımınız faydalı tüyolar vermiş, teşekkürler. Bloğunuzu yeni buldum. Ben de beklerim bebiş bloğuma :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annelerde sever doğal yöntemlerle temizliği aslında geliyorum blogunuza.

      Sil
  19. cnm bulaşık makinasını içinde sıkılmış limon varken çalıştırınca bir şey olmuyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır olmuyor sıkılmış limon güzel koku veriyor bulaşık makinalarına canım.

      Sil
  20. Balık için su ve sirkeyi deneyeceğim

    YanıtlaSil
  21. Değişik yöntemler var yeni duyduğum, teşekkürler. Keşke hep doğal kullanılsa ama kimyasal kullandıklarımız da oluyor maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet mesela çamaşır suyunu temizlikte kullanmadan yapamıyor ev hanımları.

      Sil
  22. Alüminyum tencerede elma kabuğu.. bir bunu bilmiyordum sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitkilerdeki mucizeler hakkında daha bilmediğimiz neler var.

      Sil
    2. Bu arada temada bir değişiklik var sanırım..Sade ve çok güzel olmuş. Hoş eskisini de beğeniyordum ama bu daha güzel geldi gözüme :)

      Sil
    3. Canım fark etmene sevindim sağol:))

      Sil
  23. Teman harika olmus canim blog da cabucak aciliyor sana sans ve basari getirsin 😊

    YanıtlaSil
  24. Bilmediklerim çokmuş deneyeceğim

    YanıtlaSil
  25. Özellikle evde balık kokusu çok rahatsız edici oluyor.Çözüm sunduğunuz için teşekkürler. Hemen deneyeceğim

    YanıtlaSil
  26. Evde doğal temizlik yöntemlerini elimden geldiği kadar uygulamaya çalışırım. Özellikle sirke ve karbonatın gücüne hayranım. Zararlı kimyasalları içermiyor olması çok önemli. Bence herkes, özellikle bebeği veya küçük çocuğu olan annelerimiz bu yöntemleri uygulamalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın bebekli evlerde özellikle kimyasal içerikli ürünler kullanılmamalı

      Sil
  27. Evde doğal temizlik yöntemleri başlıklı yazınız çok faydalı ve güzel bir yazı olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil